BibTex RIS Kaynak Göster

STRATEGIC MANAGEMENT MODELLING FOR EVALUATION OF MANAGEMENT AWARENESS

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 151 - 168, 31.12.2007

Öz

As the environment becomes increasingly dynamic, strategic management becomes more and more important, especially for service organizations in developing contexts. This paper attempts to evaluate the applicability of systems-based strategic management model in a major telecommunication organization (Sudatel) in Sudan. The paper concludes that using a system approach will enable the organization to think strategically and systematically about the overall changes it might need and desire, without compromising those day-to-day operational activities.

İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 151 - 168, 31.12.2007

Öz

İşletme çevresinin oldukça dinamik bir yapıya sahip olmasına bağlı olarak stratejik yönetim olgusunun, özellikle hizmet işletmelerinde gittikçe artan bir şekilde önemli konuma geldiğini söylemek mümkündür. Bu çalışma, Sudan’ın ana telekomünikasyon şirketinde (Sudatel), sistem kaynaklı stratejik yönetim modelinin uygulanabilirliğini değerlendirmeye yöneliktir. Çalışma sonucunda, sistem yaklaşımını kullanan bir organizasyonun, günlük faaliyetlerinden ödün vermeden, gereksinim duyduğu ve arzu ettiği tüm değişiklikler hakkında stratejik ve sistematik olarak düşünme yeteneği kazanabileceği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Abdallah M. Elamın Bu kişi benim

Ahmet Hasköse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Elamın, A. M., & Hasköse, A. (2007). İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 151-168.
AMA Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2007;25(2):151-168.
Chicago Elamın, Abdallah M., ve Ahmet Hasköse. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Eylül 2007): 151-68.
EndNote Elamın AM, Hasköse A (01 Eylül 2007) İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 151–168.
IEEE A. M. Elamın ve A. Hasköse, “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, ss. 151–168, 2007.
ISNAD Elamın, Abdallah M. - Hasköse, Ahmet. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (Eylül 2007), 151-168.
JAMA Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:151–168.
MLA Elamın, Abdallah M. ve Ahmet Hasköse. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2007, ss. 151-68.
Vancouver Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):151-68.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.