BibTex RIS Cite

Agency Theory in Marketing: A Conceptual Model Development

Year 2006, Volume: 24 Issue: 1, 89 - 110, 31.07.2006

Abstract

In the rapidly changing economical, technological and social environments, organizations and management philosphies are also adapting to the change. Because management philosophies shape the activities and relationships within and without the organization, management models have been explained in new frames in the postmodern period. In this study, agency theory, as one of the postmodern approaches, is discussed with its basic concepts, literature presentation and applications in marketing, and we attempt to develop an original conceptual model.

PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME

Year 2006, Volume: 24 Issue: 1, 89 - 110, 31.07.2006

Abstract

Hızla değişen ekonomik, teknolojik ve sosyal çevre içinde örgütler ve yönetim anlayışları da değişmektedir. Yönetim anlayışları örgüt içi ve dışındaki ilişki ve etkinlikleri biçimlediğinden modernite sonrasında yönetim modelleri de yeni çerçevelerle açıklanmıştır. Bu çalışmada, postmodern yaklaşımlardan biri olarak vekalet teorisi, temel kavramları, literatür sunumu ve pazarlamada uygulanma alanları ve açılımları ile ele alınarak, orijinal bir kavramsal model geliştirilmeye çalışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Muazzez Babacan This is me

Engin Deniz Eriş This is me

Publication Date July 31, 2006
Submission Date June 11, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Babacan, M., & Eriş, E. D. (2006). PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(1), 89-110.
AMA Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. July 2006;24(1):89-110.
Chicago Babacan, Muazzez, and Engin Deniz Eriş. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, no. 1 (July 2006): 89-110.
EndNote Babacan M, Eriş ED (July 1, 2006) PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 1 89–110.
IEEE M. Babacan and E. D. Eriş, “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 1, pp. 89–110, 2006.
ISNAD Babacan, Muazzez - Eriş, Engin Deniz. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/1 (July 2006), 89-110.
JAMA Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24:89–110.
MLA Babacan, Muazzez and Engin Deniz Eriş. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 1, 2006, pp. 89-110.
Vancouver Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24(1):89-110.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.