BibTex RIS Kaynak Göster

Agency Theory in Marketing: A Conceptual Model Development

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 1, 89 - 110, 31.07.2006

Öz

In the rapidly changing economical, technological and social environments, organizations and management philosphies are also adapting to the change. Because management philosophies shape the activities and relationships within and without the organization, management models have been explained in new frames in the postmodern period. In this study, agency theory, as one of the postmodern approaches, is discussed with its basic concepts, literature presentation and applications in marketing, and we attempt to develop an original conceptual model.

PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 1, 89 - 110, 31.07.2006

Öz

Hızla değişen ekonomik, teknolojik ve sosyal çevre içinde örgütler ve yönetim anlayışları da değişmektedir. Yönetim anlayışları örgüt içi ve dışındaki ilişki ve etkinlikleri biçimlediğinden modernite sonrasında yönetim modelleri de yeni çerçevelerle açıklanmıştır. Bu çalışmada, postmodern yaklaşımlardan biri olarak vekalet teorisi, temel kavramları, literatür sunumu ve pazarlamada uygulanma alanları ve açılımları ile ele alınarak, orijinal bir kavramsal model geliştirilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Muazzez Babacan Bu kişi benim

Engin Deniz Eriş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2006
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Babacan, M., & Eriş, E. D. (2006). PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(1), 89-110.
AMA Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2006;24(1):89-110.
Chicago Babacan, Muazzez, ve Engin Deniz Eriş. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Temmuz 2006): 89-110.
EndNote Babacan M, Eriş ED (01 Temmuz 2006) PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 1 89–110.
IEEE M. Babacan ve E. D. Eriş, “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, ss. 89–110, 2006.
ISNAD Babacan, Muazzez - Eriş, Engin Deniz. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/1 (Temmuz 2006), 89-110.
JAMA Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24:89–110.
MLA Babacan, Muazzez ve Engin Deniz Eriş. “PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ Ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2006, ss. 89-110.
Vancouver Babacan M, Eriş ED. PAZARLAMADA VEKALET TEORİSİ ve KAVRAMSAL BİR MODEL GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24(1):89-110.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.