Amaç ve Yöntem: İnternet,
teknolojik bir yenilik olmanın ötesinde teknolojik yeniliğin en önemli
varsıllarından biridir. Sağladığı olanaklarla genişleyen ve kendini dönüştüren
bir sistem olarak veri etkileşimini gerçekleştiren çoklu bir sistemdir.
Dijital teknolojilerdeki sürpriz
ilerlemeler, yaygınlaşan kullanımlarla
birlikte dijital iletişim teknolojisi, bilgisayarlı iletişim, enformasyon ve
iletişim teknolojileri, yeni medya ve sosyal medya gibi iletişim mecraları
hem bireysel hem de toplumsal açıdan çok
yönlü çeşitliliğe taşınmıştır. Böylelikle geleneksel sinemanın aksine izleyici
yaratıcı konumunda yer almıştır. Bu perspektifle; çalışmada, interaktif sinemanın kullanımı ve yarattığı
etkilerin önemi vurgulanmıştır. Gerçeğin sanatı olarak değerlendirilen sinema ve etkileşimli sinema bağlamındaki boyut
sinematografik dilin kuralları doğrultusunda betimleyici yöntemle
değerlendirilmiştir.
Bulgular: Elde
edilen bulgulara göre; Etkileşim
olgusunun içindeki birey, dokunulmazlık, pazar, çoğulculuk ve sınıf ilişkileri
kavramlarının tümüne sahip durumdadır. Yeni iletişim teknolojilerinin ekonomik,
siyasal ve toplumsal yaşamın devamı ve sürekliliğinin sağlanmasında başat
rolünün önemi belirginleşmektedir.
Enformasyon ve bilgi akışındaki artışla birlikte “katılımcı yurttaş” kavramının
oluştuğu görülmektedir.
İnteraktif
sinemada, etkileşim mantığından hareketle izleyiciler filmi yönlendiren ve
senaryonun değişik kombinleri ile farklı öykü sonlarını belirleyen özne rolünü
üstlenmektedir. İnteraktif sinemanın aynı zamanda teknoloji ile birlikte
kullanıcı sinema anlayışını yarattığı ve uzlaşımcı medyanın halkı yönlendiren
bağlarını zedeleme eğiliminde olduğu bireylerin, ortak yanılgıların bir parçası
olmayacağını göstermektedir. Geleneksel sinemadaki “katharsis” olgusu,
etkileşimli sinemada kullanıcıların birer kahraman ve senaryo çesitliliklerinin
de kaşifi olarak adlandırmasıdır.
Tartışma ve Sonuç: Bu çalışmada
sonuç olarak, interaktif sinema bünyesinde barındırdığı çeşitli hikaye
seçenekleriyle izleyicisine hikaye
anlatıcılığı sorumluluğunu da vermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |