Amaç: Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemi döneminde öğretmenlerin kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları ile uzaktan eğitimle ilişkili parametreler, yaşam kalitesi ve kaygı düzeyi arasındaki ilişkiyi araştırmaktı.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya toplam 157 öğretmen dahil edildi. Öğretmenlerin demografik bilgileri ve uzaktan eğitim ile ilişkili verileri kaydedildi. Öğretmenlerin kas iskelet sistemi rahatsızlıkları Cornell Kas İskelet Sistemi Rahatsızlıkları Anketi (CKİSRA) ile değerlendirildi. CKİSRA ile, bireylerin omurga, üst ekstremite, alt ekstremite ve toplam puanları ayrı ayrı hesaplandı. Katılımcıların yaşam kaliteleri Beş Boyutlu Avrupa Genel Yaşam Kalitesi Ölçeği ile değerlendirildi. Yaşam kalitesi puanı, indeks ve görsel analog skalası (GAS) puanları olarak ayrı ayrı hesaplandı.
Bulgular: Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları (omurga) ile haftalık çevrim içi ders süresi (p<0,001), kaygı düzeyi (p=0,01), yaşam kalitesi [indeks puanı (p<0,001); GAS puanı (p<0,001)], mesleki çalışma yılı (p=0,004) ve yaş (p=0,022) arasında anlamlı ilişki bulundu. Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları (üst ekstremite) ile kaygı düzeyi (p=0,03) ve yaşam kalitesi [indeks puanı (p<0,001); GAS puanı (p=0,016)] arasında anlamlı ilişki görüldü. Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları (alt ekstremite) ile haftalık çevrim içi ders süresi (p=0,016), haftalık yüz yüze ders süresi (p=0,033) ve yaşam kalitesi [indeks puanı (p<0,001); GAS puanı (p=0,001)] arasında anlamlı ilişki saptandı. Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları (toplam puan) ile haftalık çevrim içi ders süresi (p=0,001), haftalık yüz yüze ders süresi (p=0,01), kaygı düzeyi (p=0,002), yaşam kalitesi [indeks puanı (p<0,001); GAS puanı (p<0,001)], mesleki çalışma yılı (p=0,01) ve yaş ( p=0,038) arasında anlamlı ilişki görüldü.
Sonuç: Mevcut çalışmanın sonuçlarına göre, COVID-19 pandemi döneminde, çevrim içi ders süreleri ile ilişkili olan kas iskelet sistemi problemlerinin önlenmesi için öğretmenlere koruyucu fizyoterapi yaklaşımları ile ilgili eğitimler verilmesi önerilir.
yok
yok
Yok
Objectives: The aim of this study was to investigate the relationship between teachers' musculoskeletal disorders and parameters related to distance education, quality of life and anxiety level during the Covid-19 pandemic period.
Materials and Methods: A total of 157 teachers were included in the study. Demographic information of teachers and data related to distance education were recorded. Musculoskeletal disorders of teachers were evaluated with the Cornell Musculoskeletal Disorders Questionnaire (CMDQ). Spine, upper extremity, lower extremity and total scores of individuals were calculated separately with CMDQ. The participants' quality of life was evaluated with the The EuroQol-5 Dimension. Quality of life score index and visual analog scale (VAS) scores were calculated separately.
Results: A significant correlation was found between musculoskeletal disorders (spine) and weekly online lesson duration (p<0.001), anxiety level (p=0.01), quality of life [index score (p<0.001)); VAS score (p<0.001)], years of professional work (p=0.004), and age (p=0.022). There was a significant correlation between musculoskeletal disorders (upper extremity) and anxiety level (p=0.03) and quality of life [index score (p<0.001);VAS score (p=0.016)]. A significant correlation was found between musculoskeletal disorders (lower extremity) and weekly online lesson duration (p=0.016), weekly face-to-face lesson duration (p=0.033) and quality of life [index score (p<0.001); VAS score (p=0.001)]. There was a significant correlation between musculoskeletal disorders (total score) and weekly online lesson time (p=0.001), weekly face-to-face lesson duration (p=0.01), anxiety level (p=0.002), quality of life [index score (p<0.001); VAS score (p<0.001)], years of professional work (p=0.01), and age (p=0.038).
Conclusion: According to the results of the current study, it is recommended that teachers be given trainings on preventive physiotherapy approaches in order to prevent musculoskeletal problems associated with online course duration during the COVID-19 pandemic period.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | January 4, 2022 |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | September 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |