Short Communication
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı Düzeyleri ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 89 - 89, 13.03.2017

Abstract



Giriş
ve Amaç:
Bilimsel gelişmelerin ve toplumsal
değişmelerin insan gereksinimlerini farklılaştırması ve karmaşıklaştırması, temel
yeteneği bakım ve odak noktası insan olan hemşirelerin etkili karar verme
stratejileri geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Yarının hemşireliğini
yorumlayacak ve değerlendirecek öğrencilerin karar verme düzeylerinin ve
stillerinin belirlenmesi, hemşire eğitimcilere yol gösterebilir. Bu sebeple
çalışma, hemşirelik öğrencilerinin karar vermede özsaygı düzeylerinin ve karar
verme stillerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi.

Yöntem:
Tanımlayıcı nitelikteki çalışma, bir vakıf
üniversitesinin hemşirelik bölümünde 2015-1016 öğretim yılı bahar döneminde
öğrenim gören 345 öğrenci ile yapıldı. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi
Formu ve Melbourne Karar Verme Ölçeği olmak üzere 31 soru ve iki bölümden
oluşan anket formu kullanıldı. Verilerin analizinde tanımlayıcı testler, Mann-Whitney
U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman korelasyon analizi kullanılmış olup
anlamlılık 0,05 düzeyinde kabul edildi.

Bulgular
:
Öğrencilerin karar vermede özsaygı
düzeyi ortalaması 9,4±2,4 olarak bulundu. En yüksek puan ortalamasını dikkatli
(9,6±2,3), en düşük puan ortalamasını ise kaçıngan (3,6±2,5) karar verme
stilinden aldıkları görüldü. Dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin karar
vermede özsaygı düzeyleri diğer sınıf düzeylerinde öğrenim görenlere göre
istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksekti (p<0,001). Öğrencilerin karar
vermede özsaygı düzeyleri ile dikkatli karar verme stili arasında pozitif yönde
zayıf derecede anlamlı bir ilişki bulundu (r=0,333, p<0,001).







Sonuç:
Çalışmanın sonuçları dördüncü sınıfta öğrenim gören
öğrencilerin karar vermede özsaygı düzeylerinin daha yüksek olduğunu ve öğrencilerin
özsaygı düzeylerinin arttıkça dikkatli karar verme stillerinin geliştiğini
göstermektedir. Özellikle birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin özsaygı
düzeylerini geliştirecek yönde destek sistemlerinin geliştirilmesi,
etkinliklerin planlanması ve ders programının hazırlanması önerilebilir.  

References

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı Düzeyleri ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi

Hemşirelik Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı Düzeyleri ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 89 - 89, 13.03.2017

Abstract



Giriş
ve Amaç:
Bilimsel gelişmelerin ve toplumsal
değişmelerin insan gereksinimlerini farklılaştırması ve karmaşıklaştırması, temel
yeteneği bakım ve odak noktası insan olan hemşirelerin etkili karar verme
stratejileri geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Yarının hemşireliğini
yorumlayacak ve değerlendirecek öğrencilerin karar verme düzeylerinin ve
stillerinin belirlenmesi, hemşire eğitimcilere yol gösterebilir. Bu sebeple
çalışma, hemşirelik öğrencilerinin karar vermede özsaygı düzeylerinin ve karar
verme stillerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi.

Yöntem:
Tanımlayıcı nitelikteki çalışma, bir vakıf
üniversitesinin hemşirelik bölümünde 2015-1016 öğretim yılı bahar döneminde
öğrenim gören 345 öğrenci ile yapıldı. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi
Formu ve Melbourne Karar Verme Ölçeği olmak üzere 31 soru ve iki bölümden
oluşan anket formu kullanıldı. Verilerin analizinde tanımlayıcı testler, Mann-Whitney
U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman korelasyon analizi kullanılmış olup
anlamlılık 0,05 düzeyinde kabul edildi.

Bulgular
:
Öğrencilerin karar vermede özsaygı
düzeyi ortalaması 9,4±2,4 olarak bulundu. En yüksek puan ortalamasını dikkatli
(9,6±2,3), en düşük puan ortalamasını ise kaçıngan (3,6±2,5) karar verme
stilinden aldıkları görüldü. Dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin karar
vermede özsaygı düzeyleri diğer sınıf düzeylerinde öğrenim görenlere göre
istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksekti (p<0,001). Öğrencilerin karar
vermede özsaygı düzeyleri ile dikkatli karar verme stili arasında pozitif yönde
zayıf derecede anlamlı bir ilişki bulundu (r=0,333, p<0,001).







Sonuç:
Çalışmanın sonuçları dördüncü sınıfta öğrenim gören
öğrencilerin karar vermede özsaygı düzeylerinin daha yüksek olduğunu ve öğrencilerin
özsaygı düzeylerinin arttıkça dikkatli karar verme stillerinin geliştiğini
göstermektedir. Özellikle birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin özsaygı
düzeylerini geliştirecek yönde destek sistemlerinin geliştirilmesi,
etkinliklerin planlanması ve ders programının hazırlanması önerilebilir.  

References

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı Düzeyleri ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Health Care Administration
Journal Section Poster Presentation
Authors

Merve Tarhan This is me

Hatice Şen This is me

Nihal Sunal This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 14, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA Tarhan, M., Şen, H., & Sunal, N. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı Düzeyleri ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal89-89.