Short Communication
BibTex RIS Cite

Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümündeki Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 116 - 117, 13.03.2017

Abstract






Amaç: Her bireyin farklı ekilde örendii görüünden hareketle örencilerin örenme stilleri
konusunda bilgi sahibi olunması, onlara yönelik hangi e
itim faaliyetlerinin yapılacaı, bu
faaliyetlerde nelere yer verilece
i ve örencilere göre bu aktivitelerin nasıl düzenleneceini
planlamada e
itimcilere rehberlik etmektedir. Bu aratırma stanbul Üniversitesi, Salık
Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümündeki ö
rencilerin örenme
tercihlerini belirlemek ve bu tercihlerin cinsiyet ve sınıf göre farklıla
ıp farklılamadıını
belirlemek amacıyla gerçekle
tirilmitir.


Gereç ve Yöntem: Çalımaya 2015-2016 eitim öretim yılında örenim görmekte olan,
toplam 80 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü ö
rencisi katılmıtır. Aratırma verilerinin
toplanmasında, VARK Ö
renme Tercihleri Envanteri kullanılmıtır. VARK Örenme
Tercihleri Envanteri, toplam 13 anket sorusundan olu
maktadır. Birey birden fazla seçenei
i
aretleyebilmekte ya da seçeneklerden hiçbirini uygun bulmuyorsa soruyu bo
bırakabilmektedir. Sorulara verilen cevaplar Visual (görsel), Aural (iitsel), Read-write
(okuma-yazma) ve Kinesthetic (kinestetik) olma durumlarına göre puanlanarak kategorize
edildi. Sonuçlar SPSS programının 21.0 versiyonunda analiz edildi.


Bulgular: Çalımaya katılan örencilerden 57’si kadındı. Sırasıyla 1.,2.,3. ve 4. sınıf
rencilerinin daılımları 16, 21, 20 ve 21 eklinde idi. Birinci sınıfların kinestetik, 2. ve 3.
sınıfların i
itsel ve kinestetik ve 4. sınıfların ise iitsel kategorilerde younlaı görüldü.
Cinsiyete göre tercihlere bakıldı
ında sadece kinestetik örenme tercihinin erkeklerde
kadınlara göre anlamlı olarak daha fazla oldu
u saptanmıtır(p<0,05). Sınıflar arasında
renme tercihleri bakımından bir fark olmadıı bulunmutur (p>0,05).


Sonuç: rencilerin sahip oldukları örenme stili tercihleri, örencilerin derslere
yakla
ımlarını, örenme için harcadıkları çabayı ve sonuç olarak baarılarını etkilemektedir.


Aratırmadan elde edilen bulguların, fizyoterapist yetitiren kurumlarda çalıan
retimelemanlarının, örencilerin hangi örenme stiline sahip olduklarını aratırmaları
vetespit ettikleri ö
renme stillerine uygun olan öretim yöntem ve materyallerinin kullanımı
bakımından yol gösterici olabilece
ini düünmekteyiz.


Anahtar Kelimeler: renme tercihleri, Eitim, Fizyoterapi, Salık Bilimleri 




References

  • Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümündeki Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi
Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 116 - 117, 13.03.2017

Abstract

References

  • Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümündeki Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Oral Presentation
Authors

Sezen Karabörklü Argut

Rüstem Mustafaoğlu This is me

Gamze Kuş This is me

Arzu Razak Özdinçler This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA Karabörklü Argut, S., Mustafaoğlu, R., Kuş, G., Razak Özdinçler, A. (2017). Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümündeki Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal116-117.