Psikiyatri hemşireleri ruhsal problemi olan çocuklarla sorunun saptanması, girişimlerin planlanması, planlanan girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi için terapötik görüşmeler yapar. Psikiyatri hemşirelerinin yaptığı bu görüşmeler hemşirelik sürecini yansıtmasına rağmen, bu görüşmeleri bu yapı içinde inceleyen çalışma bulunmamaktadır. Bu derlemenin amacı, çocukla terapötik görüşme ilkelerini, bir problem çözme süreci olan hemşirelik süreci yaklaşımı rehberliğinde incelemektir.
Çocuklarla terapötik görüşme süreci genellikle bakım vericiler tarafından başlatılır. Sürecin başladığı ilk görüşmeden itibaren hemşirelik tanılaması başlar. Tanılama aşamasında önce aileyle, daha sonra çocukla görüşme yapılır. Bu görüşmelerde çocuklarda ruhsal bozukluğa neden olan faktörler değerlendirilir.
Planlama aşamasında görüşmeler için amaç ve bu amaca ulaşmayı sağlayacak süre belirlenir. Çocuğun ve ailenin sorunlarına yönelik girişimler planlanır ve sonuç kriterleri belirlenir. Planlama aşamasından sonraki görüşmeler uygulamaya yönelik yapılır.
Uygulama aşamasında hemşire çocukla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapar. Çocukların yaşadıkları olayları anlatacak bilişsel yetileri ve sözel iletişimleri kısıtlı olduğu için bu aşamada hemşire oyun yöntemini kullanabilir. Uygulamada yalnızca çocuğun değil ailenin de yanlış tutum ve davranışlarının düzeltilmesine yardım edilir.
Değerlendirme aşamasında çocuk normal gelişim basamaklarına, bilişsel yetilerine, terapötik iletişime katılma durumuna göre değerlendirilir. Görüşmelerin sonunda çocukta sosyal ilişkilerin artması, akademik başarının yükselmesi, problemli davranışlarda düzelme olması sürecin etkin olduğunu gösterir. Sürecin etkinliği çocuk ve ailesiyle birlikte değerlendirilir.
Çocukluktaki psikopatolojiler, yetişkin dönem için risk oluşturmaktadır. Psikiyatri hemşireliğinde çocuğun hemşirelik sürecine göre değerlendirilmesi bütüncül bakış açısını yansıtır. Çocuk ve ailenin bu anlayışla ele alınması ile çocukluk dönemine ait gelişimsel sorunların, erişkin yaşama yansımasının önlenebileceği düşünülmektedir.
Anahtar kelimler: Görüşme, çocuk, hemşirelik süreci
Psikiyatri hemşireleri ruhsal problemi olan çocuklarla sorunun saptanması, girişimlerin planlanması, planlanan girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi için terapötik görüşmeler yapar. Psikiyatri hemşirelerinin yaptığı bu görüşmeler hemşirelik sürecini yansıtmasına rağmen, bu görüşmeleri bu yapı içinde inceleyen çalışma bulunmamaktadır. Bu derlemenin amacı, çocukla terapötik görüşme ilkelerini, bir problem çözme süreci olan hemşirelik süreci yaklaşımı rehberliğinde incelemektir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Poster Presentation |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2015 |
Submission Date | June 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 3rd National Congress of Child Development and Education (International Participations) (Congress Book) |