Yaratıcılık çocuk gelişimi ve eğitimi açısından önemli bir kavramdır. Çoğunlukla sanatla özdeşleştirilen yaratıcılık, günümüzde bilim açısından da önem kazanmış ve yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesi, ilköğretimden üniversiteye kadar birçok ülkenin eğitim sisteminde önemli bir rol almaya ve benimsenmeye başlamıştır. Dünyada olduğu kadar, son yıllarda ülkemizde de yaratıcılık eğitiminin önemi fark edilmeye başlanmış, çeşitli eğitim kademelerinde yaratıcılığın ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu açıdan bakıldığında özellikle çocukların, yaratıcı düşünme potansiyellerinin, yaratıcılık özelliklerinin ve yaratıcılıktaki gelişimlerinin belirlenmesi önem taşımaktadır. Yaratıcılık gibi kişiye özgü bilişsel ve psikolojik süreçlerin nasıl belirlenebileceği, bu süreçlerin ölçülmesinde kullanılabilecek gelişimsel ve psikolojik testler ve değerlendirme kriterlerinin bilim insanları için önemi giderek artmış ve birer ilgi odağı olmuştur. Yaratıcılığın ölçülmesi alanında kullanılan birçok yöntem bulunmaktadır. Bu makalede, ülkemizde ve dünyada çocuklarda yaratıcılığın ölçülmesinde kullanılan psikolojik testlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Yaratıcılık alanında araştırma yapmak isteyenlere yol gösterici olması açısından da önem arz etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2016 |
Submission Date | April 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |