Research Article
BibTex RIS Cite

14-16 Yaş Aralığında Liselerde Basketbol Oynayan Sporcuların Spora Yönelik Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 43 - 49, 31.12.2019

Abstract

Bu araştırma orta öğretim kurumlarında öğrenim gören ve basketbol oynayan öğrencilerin çevresinden, okuldan ve aileden spora yönelik ne istediklerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmaya, Antalya’da 2018-2019 eğitim öğretim yılında liselerde öğrenim gören 14-16 yaş grubunda basketbol dalındaki 110 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 24.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Frekans ve ortalama değerlerinden faydalanılmıştır. Veri toplama araçlarının normal dağılım gösterip göstermediği test edilmiştir. Normal dağılıma uygun olduğu için parametrik testlerden yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki farklılığın test edilmesi için T testi, Korelasyon ve ANOVA testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre basketbol branşındaki sporcuların yaş, cinsiyet ve öğrenim gördüğü kurum türü değişkenine göre branşa yönelik sporcu beklentileri düzeylerinde de anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Basketbol branşında ki sporcuların sporcu beklentileri düzeyi ile çevresel faktörlerin sporcuyu etkileme düzeyi arasında orta düzeyde pozitif yönde bir ilişki vardır

References

  • Akgün N. (1996). Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, c. I, 6. Baskı, İzmir, 43-122.
  • Aydın, M.(2010). Eğitim Yönetimi. Ankara. Hatiboğlu Yayınevi.
  • Batmaz, H., Yıldırım, F., Coşkuner, Z., Karadag, M., & Atalı, A. (2013). Ortaöğretim kurumlarında voleybol oynayan sporcuların spora yönelik beklenti ve memnuniyet düzeyleri (Elazığ ili örneği). Sport Sciences, 8 (4) , 65-74.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Demirel, F. & Karadeniz, Ş. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Pegem.
  • Hacıcaferoğlu, S., Gündoğdu, C. ve Hacıcaferoğlu, B., (2012). Üniversite öğrencilerinin spor tesislerine ve organizasyonlarına karşı düşüncelerinin değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi örneği), Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 43-45.
  • Jussim, L. (1990). "Expectancies and social issues: Introduction". Journal of Social issues, 46(2): 1-8.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Salman, Ö., Sunay, H. (2012). Ankara’da 14-16 yaş arası basketbolcuların basketbola başlama nedenleri ve beklentileri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 25-34.
  • Sarı, F., (2002). Ortaöğretim kurumlarında sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin katılım amaçları ve karşılaştıkları problemlerin tespitine yönelik durum analizi(Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Sunay, H., Büyüköztürk, S., Müniroglu, S. & Gündüz, N., (2000). beden eğitimi ve spor öğretmenlik programlarının fiziksel aktiviteye güdülemeye etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Ankara: Bildiriler Kitabı, 335-349.
  • Sunay, H., Seda, A.. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 10.1501/Sporm_0000000011.
  • Tatar, M. (2005). Öğretmen beklentisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • TDK. (2019a). Beklenti. 12.12..2019 tarihinde, https://sozluk.gov.tr/?kelime=BEKLENT%C4%B0 adresinden erişilmiştir.
  • TDK. (2019b). Memnuniyet. 12.12..2019 tarihinde, https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, M., (2001). Türkiye’de Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin bu bölümü seçme nedenleri ve beklentileri (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyon Raporu (2005). TBMM Türk sporunda şiddet, şike, rüşvet ve haksız rekabet iddialarını araştırma komisyonu raporu, Donem;22, Yasama Yılı;3 Rapor no.956, 29-35.
  • Var, L. (2015). Lise öğrencilerinin futbola yönelik tutumlarının ve beklentilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Varış, F., Gürkan, T., Gözütok, D., Pektaş, S., Babadoğan, C., & Gürbüztürk, O. (1998). Eğitim bilimine giriş. Alkım Yayıncılık, İstanbul.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 43 - 49, 31.12.2019

Abstract

References

  • Akgün N. (1996). Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, c. I, 6. Baskı, İzmir, 43-122.
  • Aydın, M.(2010). Eğitim Yönetimi. Ankara. Hatiboğlu Yayınevi.
  • Batmaz, H., Yıldırım, F., Coşkuner, Z., Karadag, M., & Atalı, A. (2013). Ortaöğretim kurumlarında voleybol oynayan sporcuların spora yönelik beklenti ve memnuniyet düzeyleri (Elazığ ili örneği). Sport Sciences, 8 (4) , 65-74.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Demirel, F. & Karadeniz, Ş. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Pegem.
  • Hacıcaferoğlu, S., Gündoğdu, C. ve Hacıcaferoğlu, B., (2012). Üniversite öğrencilerinin spor tesislerine ve organizasyonlarına karşı düşüncelerinin değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi örneği), Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 43-45.
  • Jussim, L. (1990). "Expectancies and social issues: Introduction". Journal of Social issues, 46(2): 1-8.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Salman, Ö., Sunay, H. (2012). Ankara’da 14-16 yaş arası basketbolcuların basketbola başlama nedenleri ve beklentileri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 25-34.
  • Sarı, F., (2002). Ortaöğretim kurumlarında sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin katılım amaçları ve karşılaştıkları problemlerin tespitine yönelik durum analizi(Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Sunay, H., Büyüköztürk, S., Müniroglu, S. & Gündüz, N., (2000). beden eğitimi ve spor öğretmenlik programlarının fiziksel aktiviteye güdülemeye etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Ankara: Bildiriler Kitabı, 335-349.
  • Sunay, H., Seda, A.. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 10.1501/Sporm_0000000011.
  • Tatar, M. (2005). Öğretmen beklentisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • TDK. (2019a). Beklenti. 12.12..2019 tarihinde, https://sozluk.gov.tr/?kelime=BEKLENT%C4%B0 adresinden erişilmiştir.
  • TDK. (2019b). Memnuniyet. 12.12..2019 tarihinde, https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, M., (2001). Türkiye’de Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin bu bölümü seçme nedenleri ve beklentileri (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyon Raporu (2005). TBMM Türk sporunda şiddet, şike, rüşvet ve haksız rekabet iddialarını araştırma komisyonu raporu, Donem;22, Yasama Yılı;3 Rapor no.956, 29-35.
  • Var, L. (2015). Lise öğrencilerinin futbola yönelik tutumlarının ve beklentilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Varış, F., Gürkan, T., Gözütok, D., Pektaş, S., Babadoğan, C., & Gürbüztürk, O. (1998). Eğitim bilimine giriş. Alkım Yayıncılık, İstanbul.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Physical Education and Sports Education
Authors

Mahmut Ulukan

Mehmet Acet

Yunus Şahinler

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ulukan, M., Acet, M., & Şahinler, Y. (2019). 14-16 Yaş Aralığında Liselerde Basketbol Oynayan Sporcuların Spora Yönelik Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 1(1), 43-49.

International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International