Video oyunlarının hızlı gelişimi ve özellikle gençler arasında popüler olması, internetin insanların günlük yaşamlarında oynadığı rolün artması ve teknolojik gelişmelerle birlikte espor, tüm dünyada ilgi çeken bir dijital bir fenomen olarak ortaya çıkmıştır. Bilgi ve iletişim temelli toplumuna geçişin bir sonucu olarak espor, küresel olarak popülaritesini arttırmaktadır ve giderek daha fazla kurum ve ülke tarafından bir spor türü olarak kabul edilmeye başlamıştır. Esporlar, internet veya yerel alan ağları (LAN) üzerinden oynanan profesyonel video oyunu yarışmalarıdır. Espor oyunları genellikle bir lig turnuvası formatında, şampiyonluk unvanı veya para ödülü kazanmak gibi belirli bir hedef veya ödülle gerçekleştirilir. Espor, gençlere ulaşma, problem çözme ve hızlı karar verme, işbirliği ve ekip çalışması, el-göz koordinasyonu gibi birçok fayda sağlamaktadır. Bu çalışma, espor kavramıyla ilgili geniş bir teorik çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, güncel istatistiklerle birlikte esporun avantajları, zorlukları ve stratejilerinden de bahsederek ilgili kararları alırken pazarlama yöneticilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175