Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 8 - 26, 01.01.2018

Öz

Kaynakça

  • Alada, A.D. (2001). İktisadi Düşünce Tarihinde Girişimcilik Kavramı Üzerine Notlar. İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 24;47-52.
  • Arzeni, S. (2015). Entrepreneurship in Education:What, Why, When, How. OECD/European Commission.
  • Aydın, E., Öner, G. (2016). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(3), 497-515.
  • Balaban, Y., Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi:Sakarya Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bilge, H., Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 16(2), 131-148.
  • Brijlal, P. (2011). Entrepreneurial Perceptiopns and Knowledge : A Survey of Fınal Year University Students. African Journal of Business Management, 5(3), 818-825.
  • Burns, P. (2016). Entrepreneurship and Small Business. Palgrave.
  • Çelik, A., İnce, M., & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetlerini etkileyen ailesel faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113-124.
  • Doğan, E. (2016). The Role of National Culture on Entrepreneurship: An Assessment on The Entrepreneurial Culture of Turkey. Social Sciences Research Journal, 5(1);98-110.
  • Doğaner, M., Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan menderes üniversitesi nazilli iktisadi ve idari bilimler fakültesi işletme bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Dündar, S., Veysel, A. (2007). Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 121-142.
  • Güngör, H. (2016). İstanbul 4 milyon öğrencisi ile ülkelere fark atıyor. Habertürk, http://www.haberturk.com/gundem/haber/1285612-istanbul-4-milyon-ogrencisi-ile-ulkelere-fark-atiyor
  • Güreşçi, E. (2014). Girişimcilik eğilimi üzerine bir araştırma: İspir Hamza Polat MYO örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 23-38.
  • Harvey, D.A. (2007) Brief History of Neoliberalism. Oxford University Press.
  • Kalkan, A. (2011). Kişisel Tutum, Öznel Norm Ve Algılanan Davranış Kontrolünün Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social Sciences Year, 2(14), 189-206.
  • Keleş, H. N., Özkan, T. K., Doğaner, M., Altunoğlu, A. E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9),107-118.
  • Korkmaz, O. (2012) Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2;209-226.
  • Lawan, U.M., Envuladu, E.A., Mohammad, A., Wali, N.Y., Mahmoud, H.M. (2015). Perceptions and Attitude towards Entrepreneurship Education Programme and Employment Ambitions of Final Year Undergraduate Students in Kano, Northern Nigeria. International Journal of Education and Research, 3(11), 229-242.
  • Naktiyok, A., Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin motivasyonel değerlerinin girişimcilik niyetleri üzerine etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 85-103.
  • Oriarewo, G.O., Chukwujioke, K., Aondoseer, A. (2013). Entrepreneurial Perceptions and Knowledge among Graduates of Nigerian Universities. International Journal of Scientific and Research Publications, 3(6), 1-8.
  • Pamuk, Ş. Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pan, V. L., Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Education Sciences, 9(6), 125-138.
  • Piketty, T. (2014) Yirmi Birinci Yüzyılda Kapital. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Revichandran, K., Nakkiran, S. (2015) Cooperative Entrepreneurship in Action: A Conceptual Framework.Studera Press, New Delhi.
  • Şeşen, H., Basım, N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: Spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 12, 21-28.
  • Tanrısever, N.H. (2004). Avrupa Birliğinde Girişimciliğin Teşvik Edilmesi İçin İzlenen Politikalar ve Türkiye’deki Politikaların Avrupa Birliği Uygulamalarına Uyumu. Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, Uzmanlık Tezi.
  • Taysı, K., Canbaz, S. (2014). Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(1), 59-67.
  • Tong, X.F., Kin Tong, D.Y., Loy, L.C. (2011). Factors Influencing Entrepreneurial Intention Among University Students. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 3(1):487-497.
  • Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013(15), 349-372.
  • United Nations (2004). Entrepreneurship and Economic Development The Empretec Showcase. UN, Genava.
  • Yavuz, A., Yavuz, H.İ. (2017). Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Taşkent Myo Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 89-100.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M. (2009) Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
  • Yükseköğretim Kurulu, (2010). Türkiye’de sağlık eğitimi ve sağlık insan gücü durum raporu. YÖK yayın no: 2010/1, Ankara.

SAĞLIK ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 8 - 26, 01.01.2018

Öz

Dünya çapında, ekonomik anlayışlarda meydana gelen
değişiklikler, nihai olarak hür teşebbüsün oldukça önemli bir konumda yer
almasını beraberinde getirmiştir. Hükümetler birçok üretim alanını özel sektöre
bırakırken, yalnızca ekonomik yaşamın altyapısını sağlama görevini üstlenmeye
başlamıştır. Bu doğrultuda, özellikle üniversite eğitiminde, öğrencilerin
girişimcilik özelliklerini geliştirme yönünde bir istek olduğu göze
çarpmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dünyadaki bu eğilimler çerçevesinde, sağlık
alanında lisans ve ön lisans programlarında eğitim almakta olan öğrencilerin
girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve
değerlendirilmesidir. Araştırma sonucunda temel olarak, memur olma isteğinin
girişimcilik eğilimini anlamlı düzeyde etkilediği, girişimcilik eğitimi alma
durumunun ise herhangi bir anlamlı farklılık yaratmadığı görülmüştür. Cinsiyet,
eğitim düzeyi, ebeveynin kendi işine sahip olması gibi değişkenlere göre
herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bu bağlamda, girişimcilik
eğitimi içeriğinin, ülkenin sosyo-ekonomik özellikleri çerçevesinde
değerlendirilmesi gerekmektedir. Hem bu çalışmada hem de girişimcilik konusunda
yapılan diğer birçok çalışmada erkeklerin girişimcilik düzeyi kadınlardan daha
yüksek bulunmaktadır. Bu nedenle kadınlara yönelik girişimcilik teşviklerinin
artırılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Alada, A.D. (2001). İktisadi Düşünce Tarihinde Girişimcilik Kavramı Üzerine Notlar. İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 24;47-52.
  • Arzeni, S. (2015). Entrepreneurship in Education:What, Why, When, How. OECD/European Commission.
  • Aydın, E., Öner, G. (2016). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(3), 497-515.
  • Balaban, Y., Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi:Sakarya Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bilge, H., Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 16(2), 131-148.
  • Brijlal, P. (2011). Entrepreneurial Perceptiopns and Knowledge : A Survey of Fınal Year University Students. African Journal of Business Management, 5(3), 818-825.
  • Burns, P. (2016). Entrepreneurship and Small Business. Palgrave.
  • Çelik, A., İnce, M., & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetlerini etkileyen ailesel faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113-124.
  • Doğan, E. (2016). The Role of National Culture on Entrepreneurship: An Assessment on The Entrepreneurial Culture of Turkey. Social Sciences Research Journal, 5(1);98-110.
  • Doğaner, M., Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan menderes üniversitesi nazilli iktisadi ve idari bilimler fakültesi işletme bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Dündar, S., Veysel, A. (2007). Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 121-142.
  • Güngör, H. (2016). İstanbul 4 milyon öğrencisi ile ülkelere fark atıyor. Habertürk, http://www.haberturk.com/gundem/haber/1285612-istanbul-4-milyon-ogrencisi-ile-ulkelere-fark-atiyor
  • Güreşçi, E. (2014). Girişimcilik eğilimi üzerine bir araştırma: İspir Hamza Polat MYO örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 23-38.
  • Harvey, D.A. (2007) Brief History of Neoliberalism. Oxford University Press.
  • Kalkan, A. (2011). Kişisel Tutum, Öznel Norm Ve Algılanan Davranış Kontrolünün Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social Sciences Year, 2(14), 189-206.
  • Keleş, H. N., Özkan, T. K., Doğaner, M., Altunoğlu, A. E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9),107-118.
  • Korkmaz, O. (2012) Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2;209-226.
  • Lawan, U.M., Envuladu, E.A., Mohammad, A., Wali, N.Y., Mahmoud, H.M. (2015). Perceptions and Attitude towards Entrepreneurship Education Programme and Employment Ambitions of Final Year Undergraduate Students in Kano, Northern Nigeria. International Journal of Education and Research, 3(11), 229-242.
  • Naktiyok, A., Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin motivasyonel değerlerinin girişimcilik niyetleri üzerine etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 85-103.
  • Oriarewo, G.O., Chukwujioke, K., Aondoseer, A. (2013). Entrepreneurial Perceptions and Knowledge among Graduates of Nigerian Universities. International Journal of Scientific and Research Publications, 3(6), 1-8.
  • Pamuk, Ş. Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pan, V. L., Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Education Sciences, 9(6), 125-138.
  • Piketty, T. (2014) Yirmi Birinci Yüzyılda Kapital. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Revichandran, K., Nakkiran, S. (2015) Cooperative Entrepreneurship in Action: A Conceptual Framework.Studera Press, New Delhi.
  • Şeşen, H., Basım, N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: Spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 12, 21-28.
  • Tanrısever, N.H. (2004). Avrupa Birliğinde Girişimciliğin Teşvik Edilmesi İçin İzlenen Politikalar ve Türkiye’deki Politikaların Avrupa Birliği Uygulamalarına Uyumu. Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, Uzmanlık Tezi.
  • Taysı, K., Canbaz, S. (2014). Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(1), 59-67.
  • Tong, X.F., Kin Tong, D.Y., Loy, L.C. (2011). Factors Influencing Entrepreneurial Intention Among University Students. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 3(1):487-497.
  • Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013(15), 349-372.
  • United Nations (2004). Entrepreneurship and Economic Development The Empretec Showcase. UN, Genava.
  • Yavuz, A., Yavuz, H.İ. (2017). Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Taşkent Myo Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 89-100.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M. (2009) Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
  • Yükseköğretim Kurulu, (2010). Türkiye’de sağlık eğitimi ve sağlık insan gücü durum raporu. YÖK yayın no: 2010/1, Ankara.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sait Söyler

Doğancan Çavmak

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Söyler, S., & Çavmak, D. (2018). SAĞLIK ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences, 4(1), 8-26.

Dergimizin Tarandığı İndeksler


14321   idealonline%20logo.jpg   base-1036x436.png  Logo_Horizontal.png 

esji.png    16547       13611  logo.png    Google-Scholar.png


International Anatolia Academic Online Journal / Sağlık Bilimleri Dergisi / e-ISSN 2148-3159   IssnPortal_LogotypeSimple_Gradiant.svg 

Creative Commons Lisansı     open-access-logo-1024x416.png  dergipark_logo.png  ith-logo.png
International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.