Dünya çapında, ekonomik anlayışlarda meydana gelen
değişiklikler, nihai olarak hür teşebbüsün oldukça önemli bir konumda yer
almasını beraberinde getirmiştir. Hükümetler birçok üretim alanını özel sektöre
bırakırken, yalnızca ekonomik yaşamın altyapısını sağlama görevini üstlenmeye
başlamıştır. Bu doğrultuda, özellikle üniversite eğitiminde, öğrencilerin
girişimcilik özelliklerini geliştirme yönünde bir istek olduğu göze
çarpmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dünyadaki bu eğilimler çerçevesinde, sağlık
alanında lisans ve ön lisans programlarında eğitim almakta olan öğrencilerin
girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve
değerlendirilmesidir. Araştırma sonucunda temel olarak, memur olma isteğinin
girişimcilik eğilimini anlamlı düzeyde etkilediği, girişimcilik eğitimi alma
durumunun ise herhangi bir anlamlı farklılık yaratmadığı görülmüştür. Cinsiyet,
eğitim düzeyi, ebeveynin kendi işine sahip olması gibi değişkenlere göre
herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bu bağlamda, girişimcilik
eğitimi içeriğinin, ülkenin sosyo-ekonomik özellikleri çerçevesinde
değerlendirilmesi gerekmektedir. Hem bu çalışmada hem de girişimcilik konusunda
yapılan diğer birçok çalışmada erkeklerin girişimcilik düzeyi kadınlardan daha
yüksek bulunmaktadır. Bu nedenle kadınlara yönelik girişimcilik teşviklerinin
artırılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler