Eğitim ve öğrenme psikolojisi alanında yapılan araştırmalar, tutumun
öğrenmeyi etkileyen en önemli duyuşsal faktörler arasında yer aldığını ortaya
koymaktadır. Tutumun öğrencilerin dersteki davranış ve başarılarını
belirlemede önemli bir rolü vardır. Ülkemizde ilköğretim öğrencilerinin sosyal
bilgilere karşı tutumunu ortaya koymak amacıyla yapılmış araştırma sayısı
oldukça azdır. Literatürdeki boşluğu doldurmayı hedefleyen bu çalışmada,
ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları incelenmiştir.
Nicel araştırma metodolojisi kullanılarak yürütülen çalışma, X (Büyükşehir)
ilinin üç ilçesinde yer alan resmi ilköğretim okullarında (evren)
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören
öğrencilerden random yöntemle seçilmiş toplam 268 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırma verilerini toplamak için anket (survey) kullanılmıştır. Öğrencilerin
sosyal bilgiler dersinin içeriğine, önemine ve ilgi çekiciliğine ilişkin tutumları
semantik farklar ve Likert ölçeklerinden oluşan anket maddeleri ile ölçülmüştür.
Elde edilen veriler SPSS bilgisayar programı ile çözümlenerek öğrencilerin
sosyal bilgilere yönelik tutumlarının sınıf, cinsiyet ve ebeveyn eğitim düzeyi
(değişkenleri) açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, ebeveyn eğitim düzeyi çoğunlukla ilkokul olan öğrencilerin sosyal
bilgilere karşı tutumlarının olumlu olduğu, sosyal bilgileri önemli ve ilgi çekici
bir ders olarak gördükleri belirlenmiştir. Bu sonuçların aynı konu üzerine
Amerika Birleşik Devletlerinde yapılan araştırma sonuçlarıyla zıtlık gösterdiği
görülmüştür.
Diğer ID | JA83DC25TJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 11 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)