Taşımacılık sektörü günümüzün en gözde meslek
ve sektörlerinden biri olmakla birlikte gelecekte de en büyük sektörlerden biri
olacağı açıktır. Gerek istihdamı gerekse bu alanda çok büyük bir açıklığın
olması firmaları ciddi derecede cezbetmektedir. Sektörün bu derece popüler
olmasının temel nedeni ise çağımızın yaşadığı küreselleşmedir. Fakat
küreselleşme her ne kadar özellikle taşımacılık alanında hiç beklenmeyen bir
çığır açsa da firmaların korkulu rüyası olan rekabeti de artırmıştır.
Taşımacılık sektörü karada her ne kadar artmış ve faaliyet alanını genişletmiş
olsa da hava lojistiği günümüzün en büyük trendi olmuştur. Gelişen teknoloji ve
küreselleşme ile firmalar birbirlerini takip etme ve geçmede en uç noktaları
zorlamaktadır. Havacılık, rekabetin yoğun
olduğu sektörlerden biri haline gelmiştir. Bu durum havayolu işletmelerini
müşterilerinin ihtiyaçlarını ve isteklerini çok daha iyi karşılamayı amaçlamaya
yönlendirmektedir. Günümüz işletmeleri iş hayatlarında bazen iniş-çıkışlar
yaşarlar. İşletmelerin hem çalışanlarına hem müşterilerine hem de topluma karşı
toplumsal sorumlulukları vardır. Bu nedenle firmalar kendi ve markalarının
kimliğini ve geliştireceği pazarlama stratejilerini iyi planlamalı ve ona göre
hareket etmelidir. Birçok işletmenin, kurumsal itibarını yükseltmek için
çeşitli yöntemler geliştirdikleri ve para harcadıkları yadsınamaz bir
gerçektir. Krizi olabildiğince az hasarla atlatmak için, krizi bir fırsat
olarak algılayıp değerlendirmek ve bütün bunlar için bir ilk adım olarak
etraflı bir kriz yönetimi planına sahip olmak oldukça önemlidir. Başka bir
deyişle, işletmeler kriz öncesinde stratejik planlar yapmalı, muhtelif
zamanlarda bunu test etmeli ve aksaklıkları bulmaya ve çözmeye çalışmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)