Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAVAYOLU ŞİRKETLERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULAMASI BEKLENEN STRATEJİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 4, 89 - 104, 01.10.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.89-104

Öz














Taşımacılık sektörü günümüzün en gözde meslek
ve sektörlerinden biri olmakla birlikte gelecekte de en büyük sektörlerden biri
olacağı açıktır. Gerek istihdamı gerekse bu alanda çok büyük bir açıklığın
olması firmaları ciddi derecede cezbetmektedir. Sektörün bu derece popüler
olmasının temel nedeni ise çağımızın yaşadığı küreselleşmedir. Fakat
küreselleşme her ne kadar özellikle taşımacılık alanında hiç beklenmeyen bir
çığır açsa da firmaların korkulu rüyası olan rekabeti de artırmıştır.
Taşımacılık sektörü karada her ne kadar artmış ve faaliyet alanını genişletmiş
olsa da hava lojistiği günümüzün en büyük trendi olmuştur. Gelişen teknoloji ve
küreselleşme ile firmalar birbirlerini takip etme ve geçmede en uç noktaları
zorlamaktadır.  Havacılık, rekabetin yoğun
olduğu sektörlerden biri haline gelmiştir. Bu durum havayolu işletmelerini
müşterilerinin ihtiyaçlarını ve isteklerini çok daha iyi karşılamayı amaçlamaya
yönlendirmektedir. Günümüz işletmeleri iş hayatlarında bazen iniş-çıkışlar
yaşarlar. İşletmelerin hem çalışanlarına hem müşterilerine hem de topluma karşı
toplumsal sorumlulukları vardır. Bu nedenle firmalar kendi ve markalarının
kimliğini ve geliştireceği pazarlama stratejilerini iyi planlamalı ve ona göre
hareket etmelidir. Birçok işletmenin, kurumsal itibarını yükseltmek için
çeşitli yöntemler geliştirdikleri ve para harcadıkları yadsınamaz bir
gerçektir. Krizi olabildiğince az hasarla atlatmak için, krizi bir fırsat
olarak algılayıp değerlendirmek ve bütün bunlar için bir ilk adım olarak
etraflı bir kriz yönetimi planına sahip olmak oldukça önemlidir. Başka bir
deyişle, işletmeler kriz öncesinde stratejik planlar yapmalı, muhtelif
zamanlarda bunu test etmeli ve aksaklıkları bulmaya ve çözmeye çalışmalıdır.








Kaynakça

  • Benli, T., Karaosmanoğlu, K., 2017, Bir Pazarlama, Stratejisi Olarak İçerik Pazarlama, Mesleki Bilimler Dergisi, 6(1): 27 – 38
  • Albayrak, A., (2013), Alternatif Turizm, 1.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bozacı, İ., Karakaya, E., Güler, Y.B, 2017, Pazarlama'da İlkeler (Örnekler ve Yönetsel Yaklaşım) Beta Yayınları, İstanbul
  • Cemalcılar, İ., (1999) Pazarlama Kavramlar Kararlar, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Çalık, M., ve diğerleri (2013), “Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (19), 137-162
  • Ulmer, Vd., 2011. Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity (2nd Ed), SAGE Publications, Thousand Oaks, California.
  • Garda, B. (2014), Macera Turizmi Pazarlaması, Özel İlgi Turizminin Yeni Yüzü, 1.Baskı, Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Kuşay, Y., 2016, Proaktif ve reaktif kriz iletişiminde alışveriş merkezlerinin iletişim stratejileri, International Journal of Social Sciences and Education Research, Volume: 3(2),
  • Mircevska,P., T. ve Cuculeski, N., ( 2015), “The Necessity Of Applying Marketing Strategies In Tourism – The Case Of Slovenia And Tunisia”, Economic Development, 1(2), 25-36.
  • Oran, F. Ç. Demir, Y., 2016, Kriz Yönetim Süreci: Türkiye’de Faaliyet Gösteren Özel Bir Banka Üzerine İnceleme, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı 24, 2016, Sayfa 181-197
  • Önen, V., 2016, Geleneksel Havayolları ile Düşük Maliyetli Taşıyıcılar Arasındaki Stratejik Yönetim ve Pazarlama Karması Farklılıklarının İçerik Analizi, THY-Pegasus Karşılaştırması, International Journal of Academic Value Studies, 2 (7): 63-94
  • Sarvan, F. ve diğerleri, “On Stratejik Yönetim Okulu: Biçimleşme Okulunun Bütünleştirici Çerçevesi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı:6, (2003)
  • Elmacı, O. “Fiyatlandırma kararlarında Geleneksel ve Çağdaş maliyetleme sistemlerinin yeterliliklerinin karşılaştırılmasına yönelik ampirik bir çalışma” Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi-The World Of Accounting Science, (2016)
  • Sucu, İ. (2005), Türk Bankacılık Sistemi: Finansal Krizler ve Finansal Kriz Sonrası Uygulanan İstikrar Programlarının Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şengür, Y. “Havayolu Taşımacılığında Düşük Maliyetli Taşıyıcılar ve Türkiye’deki Uygulamalarının Araştırılması”, (Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2004)
  • Uğurel, E., (2003), 1990–2002 Yıllarında Yaşanan Ekonomik Krizler ve Türkiye Ekonomisine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Uyan, Ö., 2016, İşletmelerde Kriz Yönetimi Çalışmaları ve İşletmelerin Kriz Öncesi, Kriz Anı ve Kriz Sonrası Yaptıkları Uygulamalara Yönelik Alan Araştırması, INTERNATIONAL CONFERENCE ON EURASIAN ECONOMIES 2016, SESSION 4D: Finans IV
  • Vasile, A. ve diğerleri (2016), “Romanian Tourism Brand: An Exploratory Research Regarding The Development Of The Tourism Sector In The Branding Process”, Economics, Management, and Financial Markets, 11(1), 253–262
  • Vuran, Y., Afşar, A., 2016, İşletmelerde Marka ve Marka Stratejileri, International Journal of Academic Value Studies, 2 (7): 28-39
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seray İnceoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2017
Kabul Tarihi 11 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İnceoğlu, S. (2017). HAVAYOLU ŞİRKETLERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULAMASI BEKLENEN STRATEJİLERİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(4), 89-104. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.89-104


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png