İletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu ilerleme bireylerin çevrimiçi araçları
daha sık kullanımını sağlamaktadır. Günümüzde bu araçlardan en öne çıkanı ise
sosyal medyadır. Sosyal medya günümüz insanının günlük rutinleri arasında
kendine sağlam bir yer edinmiş ve her geçen gün daha fazla bireyin kullandığı
bir araçlar bütünü haline gelmiştir. Sosyal medya pazarlaması ise; tüketiciye
büyük ölçüde söz hakkı tanıyan ve karşılıklı diyalog, dinleme ve harekete
geçme anlayışlarına dayanan güncel bir pazarlama anlayışıdır. Tüketiciler
sosyal medyada kullanıcı veya firma tarafından yayınlanan içeriklerden
etkilenmektedirler. Bu nedenle, sosyal medyada bir ürün ya da hizmetin ne kadar
ve nasıl konuşulduğu işletmeler için mühim hale gelmektedir. Bu çalışma teori
ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Teori kısmında yeni medya ve dijital
pazarlama ile ilgili literatüre başvurulmuş, araştırma kısmında ise küresel ve
yerel ölçekli iki araştırma şirketinin sosyal medya kullanımı analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Submission Date | April 16, 2019 |
Acceptance Date | August 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 12 Issue: 1 |