Research Article
BibTex RIS Cite

Kalite Fonksiyon Yayılımı ile Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesine Yönelik Bir Uygulama

Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 59 - 76, 21.04.2016

Abstract

İstanbul Üniversitesi Uzaktan Endüstri Mühendisliği Programı Türkiye’de

Mühendislik alanında uzaktan eğitim veren ilk lisans tamamlama

programıdır. Bu programa başvurabilecek öğrencilerin belirli ön lisans

programlarından mezun olma şartı aranmaktadır. Endüstri Mühendisliği

Uzaktan Eğitim Programı, hem uzaktan olması hem de öğrencilerinin örgün

eğitimdeki öğrencilerden eğitim geçmişinin farklı olması yönüyle önemli

farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle bu alanda hizmet süreçlerinin

belirlenmesine yönelik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda

Endüstri Mühendisliği Uzaktan Eğitim hizmet süreçlerinin, öğrencilerin

hem mevcut hem de gelecekte ortaya çıkabilecek beklenti ve ihtiyaçlarını

karşılayabilmesi adına, öğrenci istek ve beklentilerinin eğitim süreçlerinin

yapılandırılmasında kullanılması son derece önemlidir. Bu çalışmada

Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY) ile eğitim hizmet süreçlerindeki

öğrenci beklentilerinin ve fakültenin teknik gereksinimlerin belirlenmesi

ve değerlendirilmesi gerçekleştirilmiş, elde edilen analiz sonuçlarının

süreçlerde nasıl kullanabileceği tartışılmıştır.

References

  • Alptekin, S. E. & Karsak, E. E. (2011). An integrated decision framework for evaluating and selecting e- learning products. Applied Soft Computing Journal, 11(3), 2990-2998. Hauser, J. R. & Clausing, D. (1988). The house of quality. Harvard Business Review, 66(3), 63-73. Hwarng, H. B. & Teo, C. (2001). Translating customers’ voices into operations requirements-A QFD application in higher education. International Journal of Quality & Reliability Management, 18(2), 195-226. Işık, O., Seğmen, Y.E. ve Kölemen, M. (2012). Kalite Fonksiyon Yayılımı Kullanarak Mühendislik Program Tasarımı,. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Hava Harp Okulu, (5)3, 55-60. Levy, Y. (2007). Comparing dropouts and persistence in e-learning courses. Computers & Education, 48(2),185-204. Mizuno, S. & Akao, Y. (1994). QFD: The customer-driven approach to quality planning and development. Tokyo: Asian Productivity Organization.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 59 - 76, 21.04.2016

Abstract

References

  • Alptekin, S. E. & Karsak, E. E. (2011). An integrated decision framework for evaluating and selecting e- learning products. Applied Soft Computing Journal, 11(3), 2990-2998. Hauser, J. R. & Clausing, D. (1988). The house of quality. Harvard Business Review, 66(3), 63-73. Hwarng, H. B. & Teo, C. (2001). Translating customers’ voices into operations requirements-A QFD application in higher education. International Journal of Quality & Reliability Management, 18(2), 195-226. Işık, O., Seğmen, Y.E. ve Kölemen, M. (2012). Kalite Fonksiyon Yayılımı Kullanarak Mühendislik Program Tasarımı,. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Hava Harp Okulu, (5)3, 55-60. Levy, Y. (2007). Comparing dropouts and persistence in e-learning courses. Computers & Education, 48(2),185-204. Mizuno, S. & Akao, Y. (1994). QFD: The customer-driven approach to quality planning and development. Tokyo: Asian Productivity Organization.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Sait Türkan

Hacer Yumurtacı Aydoğmuş

Publication Date April 21, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Türkan, Y. S., & Yumurtacı Aydoğmuş, H. (2016). Kalite Fonksiyon Yayılımı ile Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 59-76.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)