Günümüz teknolojisindeki gelişim ve değişim hızı eğitimde de etkilerini
göstermektedir. Bu durumun bir örneği olarak üniversitelerde öğrenim
gören öğrencilerin neredeyse tamamının akıllı telefon kullanması
gösterilebilir. Bu çalışmanın amacı üniversitede öğrenim gören öğrencilerin
akıllı telefon kullanımlarını incelemektir. Betimsel tarama modeline
göre yürütülen çalışmada akıllı telefon kullanım ölçeği geliştirilmiş ve
bu ölçeğin uygulaması gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin bağlılık,
öğrenme etkinliklerine destek ve genel kullanım olmak üzere üç boyutu
öne çıkmaktadır. Çalışmanın ölçek geliştirme ve uygulama aşamalarındaki
örneklemini İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda
öğrenim gören 620 öğrenci oluşturmaktadır. Akıllı telefon kullanım
ölçeğine yönelik öğrencilerin görüşlerinin karşılaştırılmasında Bağımsız
gruplar t testi, Tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H ve Mann
Whitney U testine başvurulmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen
bulgulara göre cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin lehine bağlılık
alt faktöründe anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca yaşı daha küçük
olan öğrencilerin kendilerinden daha büyük yaş grubundaki öğrencilere
göre akıllı telefonlara daha fazla bağlılık hissettiği sonucu elde edilmiştir.
Son olarak sınıf, öğrenim türü ve öğrenim görülen program değişkenlerine
göre ölçeğin tamamında veya alt faktörlerinde anlamlı farklılığa
rastlanılmamıştır. Çalışmanın önerileri arasında, üniversite öğrencilerinin
akıllı telefon kullanım sıklıkları göz önüne alınarak, öğrenme etkinliklerinin
bu teknolojiye uygun uygulamalarla desteklenmesi sağlanmalıdır. Ayrıca
bu tür çalışmaların daha sık bir şekilde yapılması, öğrenenlerin akıllı
telefona yönelik tutumlarının daha kolay gözlenmesine imkan sağlayabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)