Bu çalışmada öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamları ve öğretmenlerinin kişilerarası davranış modelleri ile ilgili algıları belirlenmiş ve bu değişkenlerin birbirleri ve öğrencilerin akademik başarısı ve fene yönelik tutumları üzerine etkileri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini İstanbul ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 48 yedinci sınıf ve 48 sekizinci sınıf olmak üzere toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak ‘Öğretmenle Etkileşim Ölçeği’, ‘Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği’, ‘Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği’ ve öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi dönem sonu başarı puanları kullanılmıştır. Bulgular öğretmenlerin kişilerarası davranış modellerinin öğrenci tutumları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamı algılarının bir bütün olarak akademik başarılarını ve tutumlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Son olarak, katılımcılara göre fen bilgisi öğretmenleri, yardımsever/arkadaş canlısı, anlayışlı ve iyi bir lider olma özelliği taşıyan baskın işbirliğine dayalı kişilerarası davranışlar sergilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)