21. yüzyılda öğretmenlerin, öğrenci katılımını ve öğrenmeyi artırmak için iletişim, iş birliği, uyum sağlama becerisi, duygusal zeka ve liderlik gibi soft becerilere sahip olması gerekmektedir. Bu yetkinlikler, özellikle Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan (SKA) SKA 4 (Nitelikli Eğitim), SKA 8 (İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme) ve SKA 10 (Eşitsizliklerin Azaltılması) ile örtüşmekte ve öğretmen eğitimindeki önemlerini pekiştirmektedir. Bu çalışma, öğretmen eğitimi bağlamında temel soft becerileri, bu becerilerin eğitim süreçlerine entegrasyonunu ve etkili geliştirme stratejilerini akademik literatürün nitel bir sentezi yoluyla incelemektedir. Bulgular, altı temel soft beceriyi ortaya koymaktadır: (1) İletişim, (2) İş Birliği, (3) Eleştirel Düşünme, (4) Uyum Sağlama, (5) Duygusal Zeka ve (6) Liderlik. Deneyimsel öğrenme, mentorluk, mesleki gelişim programları ve kültürel açıdan duyarlı eğitim gibi stratejelerin bu becerileri etkili bir şekilde geliştirdiği tespit edilmiştir. Ancak, kurumsal engeller, değişime direnç ve yetersiz değerlendirme araçları bu becerilerin uygulanmasını zorlaştırmaktadır. Bu zorlukları aşmak için çalışma, soft becerilerin öğretmen eğitimi programlarına yerleştirilmesini, teknoloji destekli öğrenme yaklaşımlarının kullanılmasını ve kapsamlı değerlendirme araçlarının geliştirilmesini önermektedir. Soft becerilerin SKA’larla uyumlu şekilde geliştirilmesi, öğretmenlerin etkililiğini, öğrenci başarısını ve eğitimin sürdürülebilirliğini artırmaktadır. Bu çalışma, soft becerilerin öğretmen eğitimine entegre edilmesine yönelik yapılandırılmış bir çerçeve önermesi, yöntemsel boşlukları doldurması ve sistematik değerlendirme araçları ile politika reformlarını savunması açısından araştırma literatürüne özgün katkılar sunmaktadır.
Soft Beceriler 21. Yüzyıl Öğretmenliği Öğretmen Eğitimi Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA Hizmet Öncesi Öğretmenler Hizmet İçi Öğretmenler
In the 21st century, teachers need soft skills like communication, collaboration, adaptability, emotional intelligence, and leadership to enhance student engagement and learning. These competencies align with Sustainable Development Goals (SDGs), particularly SDG 4 (Quality Education), SDG 8 (Decent Work), and SDG 10 (Reduced Inequalities), underscoring their relevance in teacher education. This study explores essential soft skills, their integration into teacher training, and effective development strategies through a qualitative synthesis of academic literature. Findings identify six key soft skills: (1) Communication, (2) Collaboration, (3) Critical Thinking, (4) Adaptability, (5) Emotional Intelligence, and (6) Leadership. Strategies such as experiential learning, mentorship, professional development, and culturally responsive training effectively foster these skills. However, institutional barriers, resistance to change, and inadequate assessment tools hinder their implementation. To address these challenges, the study advocates embedding soft skills into teacher education curricula, leveraging technology-driven learning, and developing comprehensive assessment tools. Aligning soft skills development with SDGs enhances teacher effectiveness, student outcomes, and educational sustainability. This study makes unique contributions to the research literature in that it proposes a structured framework to integrate soft skills into teacher training, bridges gaps in methodology, and advocates for systematic evaluation tools and policy reforms to prepare teachers for inclusive, future-ready education.
Soft Skills 21st-Century Teaching Teacher Education Sustainable Development Goals (SDGs) Pre-Service Teachers In-Service Teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)