Tükenmişlik duygusal tükenme,
duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık hissi ile birlikte seyreden ve bireylerle
yüz yüze çalışmayı gerektiren meslek gruplarında sık rastlanan bir sendromdur.
Her ne kadar da tükenmişlik sendromunun sağlık çalışanları, öğretmenler ve
benzeri meslek grupları için çalışılmış ve tükenmişliği artıran etkenlerin
neler olduğu araştırılsa da akademisyenlerin tükenmişliği ile ilgili
genellenebilir sonuçlara ulaşmak için yeterli çalışmalar yapılmamıştır. Bu çalışmanın amacı akademisyenlerle yapılan
çalışmaların sistematik bir derlemesini yapmaktır. Çalışmanın sonucunda
akademik unvan, çalışma yılı, cinsiyet, haftalık ders saati gibi değişkenlerin
akademisyenlerin tükenmişliğinde en önemli etkenler olduğu tespit edilmiştir.
Burnout characterized by emotional
exhaustion, depersonalization and diminished personal accomplishement of
occupational groups which was especially working with individuals in a face to
face manner. Burnout studied mostly in helping proffesions and teachers also
predictive factors of bıurnout investigated. But the literature and studies
about academicians burnout is not well studied and there are no data for
generability. The aim of this study make a systematic review about academicians
burnout. As a result variables such as
academic title, duration of working as years, gender and weekly work
loadare the main predictors of academicians burnout.
Journal Section | Derlemeler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.