The
aim of this study is to develop a scale that will enable the evaluation of
recently updated faculty of education teacher training programs with the
perspectives of teacher candidates.
In this research, the validity and reliability
study of Teacher Training Curriculum Evaluation Scale (TTCES) was conducted which
was prepared by considering the structural features of various curriculum
evaluation approaches and models widely used in Turkey and in the World.
The research data was collected from 363 volunteer
teacher candidates from 3rd and 4th
grades who study in Akdeniz University
Faculty of Education. Exploratory Factor
Analysis was used to determine the construct validity of the prepared scale. In
order to determine the reliability of the scale, ’Cronbach's Alpha” and
’Spearman-Brown" test scores were calculated. Moreover, Item Total Correlation scores and the results
of Independent Samples T Test between the lower 27% and the upper 27% groups were
examined for reliability. Cronbach's Alpha
and Spearman Brown reliability coefficients for all factors were between .75
and .79. and total correlations of the
items included in the scale range from .31 to .68. Moreover, the difference
between mean scores of the lower 27% and the upper 27% groups was significant
(p <.001). After these analyzes, the
draft consisting of 47 items, became a valid and reliable 5-point Likert type
scale with 5 factors and 30-items explaining 43.2% of the total variance.
Bu araştırmanın amacı
yakın zamanda güncellenen eğitim fakültesi, lisans programlarının öğretmen
adaylarının bakış açıları ile değerlendirilmesine olanak tanıyacak bir ölçeğin
geliştirilmesidir. Bu çalışmada başta Sistem/Yönetim/Karar Odaklı Program
Değerlendirme Yaklaşımı olmak üzere Türkiye’de ve dünyada yaygın olarak
kullanılan çeşitli program değerlendirme yaklaşım ve modellerinin yapısal
özellikleri göz önünde bulundurularak hazırlanan Öğretmen Eğitimi Programlarını
Değerlendirme Ölçeği (ÖEPDÖ)’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Bu bağlamda araştırma verileri gönüllülük
esasına bağlı olarak Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıflarda öğrenim
gören 363 öğretmen adayından veriler toplanmıştır. Hazırlanan ölçeğin yapı
geçerliğini belirlemek için Açımlayıcı Faktör Analizinden faydalanılmıştır.
Ölçeğin güvenirliğini tespit etmek için ise “Cronbach’s Alpha”, “Spearman-Brown
İki Yarı Test Güvenirliği” puanları hesaplanmıştır. Ayrıca “Madde Toplam Puan
Korelasyonları” ve alt %27 ve üst %27’lik grupların puanları arasındaki
“İlişkisiz Örneklemler için T Testi” sonuçları incelenmiştir. Ölçeğin tüm faktörleri için
Cronbach’s Alpha ve Spearman Brown güvenirlik katsayıları .75 ile .79 arasındadır.
Ayrıca ölçeğe dâhil edilen maddelerin madde toplam
korelasyonları .31 ile .68 arasında değişmektedir. Ayrıca alt %27 ve üst
%27’lik grupların ortalama puanları arasındaki fark anlamlıdır (p<.001). Yapılan
bu analizler sonucunda 13’ü ters madde olmak üzere 47 maddeden oluşan taslak toplam varyansın %43,2’sini açıklayan 5 faktörlü, 30 maddelik, 5’li likert tipi geçerli ve güvenilir bir ölçek
haline gelmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.