Research Article
BibTex RIS Cite

Radyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşaklar

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 37 - 85, 10.04.2017

Abstract

Kitle iletişim araçlar yazl basndan başlayarak, elektronik kitle iletişim
araçlarna oradan da günümüzde hzla gelişimini sürdüren sosyal medyaya
kadar, farkl şekillerde var olan ama her zaman dördüncü kuvvet olduğu
düşünülen konumunu korumaktadr.
Teknolojinin gelişmesiyle medyann artk, televizyon, bilgisayar ve
nihayet yeni medya gibi geniş bir yelpazede tanmlanmaya başlamasyla,
kimilerine göre radyo artk bir müzik kutusu haline gelmiş ve siyasal
iletişim gücünü kaybetmiştir. Kimilerine göreyse radyo halen etkin bir
kitle iletişim arac olarak siyasal iletişimin bir parças olarak önemli bir
işlevini sürdürmeye devam etmektedir. Bu çalşmada da radyo
yaynclğnn iletişimsel eylem gücünün devam ettiği savndan yola
çklarak bir sonuca ulaşlmaya çalşlmştr.
Çalşmada, kitle iletişim araçlarnn iletişimsel eylem gücü ile radyo
yaynclğnn Türkiye’de ve dünyada kitleleri etkileme gücü üzerinde
durulmuş ve Nihat’la Muhabbet radyo program dinleyicilerinden anket
yoluyla alnan cevaplar son bölümde istatistiki olarak yorumlanmştr.

References

  • [1] Akarcal, S. (2003). Radyo ve Televizyonda Türk Dş Yaynlar. Ankara: İmaj Yaynclk. [2] Aziz, A. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayn Dağtm. [3] Balta Peltekoğlu, F. (2012). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Yaynevi. [4] Baran, M. (2014). Siyasal İletişim Çalşmalarnda Yeni Medya Teknolojilerinin Kullanm. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi. [5] Baysal, S. (2010). Siyasal İletişimde Bir Halkla İlişkiler E- Ortam Olarak Sosyal Ağlarn Kullanm. Yüksek Lisans Tezi. [6] Cankaya, Ö. (2000). İstanbul Radyosu Anlar Yaşantlar. İstanbul: Yap Kredi Yaynlar. [7] Kazanc, M. (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi. [8] Köker, E. (2016). Politikann İletişimi İletişimin Politikas (2. Bask). Ankara: İmge Kitabevi. [9] Kurban, S. (2010). Siyasal İletişim Açsndan Seçim Kampanyalarnn Yürütülmesi Sürecinde Yazl ve Görsel İletişim Unsurlarnn Rolü - 19 Nisan 2009 Kbrs Genel Seçimlerinde UBP Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler Anabilim Dal, İstanbul. Erişim Tarihi: 16 Mays 2015 http://abys.marmara.edu.tr/ [10] Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yaynlar. [11] Mutlu, E. (2012). İletişim Sözlüğü (6. Bask). Ankara: Sofos. [12] Öztamur, D., Özçağlayan, M. (2013). 2011 Genel Seçimleri Sürecinde Yazl Basnn Siyasal İletişim Yönünden İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yl 2013, Cilt 10, Say 23, S. 273-312. Hatay. [13] Topbaş, H. ( 2010). David Easton’un Siyasal Sistem Teorisi Bağlamnda Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Katlma (Erzurum Seçmeni Üzerine Bir Araştrma). Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştrma Dergisi, Bahar 2010 Say: 30, Sayfa: 82-112. Erişim Tarihi: 8 Haziran 2015. <ilet.gazi.edu.tr/posts/download?id=13452> [14] Ülger, G. (2015) Propaganda Alg, İdeoloji ve Toplum İnşasna Dair İncelemeler. İstanbul: Beta Yaynlar. [15] www.rtuk.org.tr
Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 37 - 85, 10.04.2017

Abstract

References

  • [1] Akarcal, S. (2003). Radyo ve Televizyonda Türk Dş Yaynlar. Ankara: İmaj Yaynclk. [2] Aziz, A. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayn Dağtm. [3] Balta Peltekoğlu, F. (2012). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Yaynevi. [4] Baran, M. (2014). Siyasal İletişim Çalşmalarnda Yeni Medya Teknolojilerinin Kullanm. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi. [5] Baysal, S. (2010). Siyasal İletişimde Bir Halkla İlişkiler E- Ortam Olarak Sosyal Ağlarn Kullanm. Yüksek Lisans Tezi. [6] Cankaya, Ö. (2000). İstanbul Radyosu Anlar Yaşantlar. İstanbul: Yap Kredi Yaynlar. [7] Kazanc, M. (2009). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi. [8] Köker, E. (2016). Politikann İletişimi İletişimin Politikas (2. Bask). Ankara: İmge Kitabevi. [9] Kurban, S. (2010). Siyasal İletişim Açsndan Seçim Kampanyalarnn Yürütülmesi Sürecinde Yazl ve Görsel İletişim Unsurlarnn Rolü - 19 Nisan 2009 Kbrs Genel Seçimlerinde UBP Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler Anabilim Dal, İstanbul. Erişim Tarihi: 16 Mays 2015 http://abys.marmara.edu.tr/ [10] Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yaynlar. [11] Mutlu, E. (2012). İletişim Sözlüğü (6. Bask). Ankara: Sofos. [12] Öztamur, D., Özçağlayan, M. (2013). 2011 Genel Seçimleri Sürecinde Yazl Basnn Siyasal İletişim Yönünden İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yl 2013, Cilt 10, Say 23, S. 273-312. Hatay. [13] Topbaş, H. ( 2010). David Easton’un Siyasal Sistem Teorisi Bağlamnda Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Katlma (Erzurum Seçmeni Üzerine Bir Araştrma). Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştrma Dergisi, Bahar 2010 Say: 30, Sayfa: 82-112. Erişim Tarihi: 8 Haziran 2015. <ilet.gazi.edu.tr/posts/download?id=13452> [14] Ülger, G. (2015) Propaganda Alg, İdeoloji ve Toplum İnşasna Dair İncelemeler. İstanbul: Beta Yaynlar. [15] www.rtuk.org.tr
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hayri Çelebi This is me

Publication Date April 10, 2017
Submission Date February 9, 2017
Acceptance Date March 13, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Çelebi, H. (2017). Radyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşaklar. İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 37-85.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)