Öz
Kitle iletişim araçlar yazl basndan başlayarak, elektronik kitle iletişim
araçlarna oradan da günümüzde hzla gelişimini sürdüren sosyal medyaya
kadar, farkl şekillerde var olan ama her zaman dördüncü kuvvet olduğu
düşünülen konumunu korumaktadr.
Teknolojinin gelişmesiyle medyann artk, televizyon, bilgisayar ve
nihayet yeni medya gibi geniş bir yelpazede tanmlanmaya başlamasyla,
kimilerine göre radyo artk bir müzik kutusu haline gelmiş ve siyasal
iletişim gücünü kaybetmiştir. Kimilerine göreyse radyo halen etkin bir
kitle iletişim arac olarak siyasal iletişimin bir parças olarak önemli bir
işlevini sürdürmeye devam etmektedir. Bu çalşmada da radyo
yaynclğnn iletişimsel eylem gücünün devam ettiği savndan yola
çklarak bir sonuca ulaşlmaya çalşlmştr.
Çalşmada, kitle iletişim araçlarnn iletişimsel eylem gücü ile radyo
yaynclğnn Türkiye’de ve dünyada kitleleri etkileme gücü üzerinde
durulmuş ve Nihat’la Muhabbet radyo program dinleyicilerinden anket
yoluyla alnan cevaplar son bölümde istatistiki olarak yorumlanmştr.