Research Article
BibTex RIS Cite

KAMU DİPLOMASİSİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ VE ÖNEMİ: COVID-19 SALGINI SONRASINDA TÜRKİYE’NİN DIŞ YARDIMLARI ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 263 - 290, 01.05.2021

Abstract

Günümüz teknolojisinin sağladığı iletişim olanakları, diplomasinin resmi kalıplarını zorlamaktadır. İletişim kanallarının çeşitlenmesi dünyanın farkı köşelerinde yaşayan insanlar arasındaki etkileşimi arttırmaktadır. Buradan hareketle uluslararası ortamda kamu diplomasinin önemi her geçen gün artmaktadır. Devletler, dış politikada istedikleri amaçlara ulaşmak için yabancı kamuoylarına ulaşmayı da hedeflemekte ve kamu diplomasisinden bir bileşen olarak dış politika setinde faydalanmaktadır. Kamu diplomasisinin ilişkili olduğu alanların başında pazarlama iletişimi ve özellikle de halkla ilişkiler gelmektedir. Halkla ilişkilerde, organizasyonlar hedef kitlelerine yönelik planlı ve sürekli bir iletişim içerisinde iken kamu diplomasisinde de uluslararası arenada yabancı kamuoylarıyla kısa ve uzun vadeli ilişkiler geliştirmek hedeflenmektedir. Bu çerçevede kamu diplomasisi faaliyetleri icra edilirken halkla ilişkiler modelleri ve stratejik uygulamalarından faydalanıldığı görülmektedir. İşletmelerin pazarlama çabaları içerisinde yer alan imaj yönetimi ve marka yönetimi çalışmaları gibi devletler de uluslararası ortamda imajlarını ve itibarlarını inşa etmektedirler. Tıpkı bir işletme gibi ülkelerinin ve politikalarının cazibelerini arttıracak marka çalışmaları yapmakta, özellikle kriz dönemlerinde uluslararası ilişkilerde saygınlıklarını sürdürecek dış politika hamlelerine girişmektedirler. Tüm dünyayı etkisi altına COVID-19 salgını da bu bağlamda iletişim ve işbirliği kanallarının açık olmasını gerektiren küresel çapta bir kriz olarak belirmiştir. Kamu diplomasisinde halkla ilişkilerin rolünü keşfetmede bu türden krizlerin doğurduğu olaylara devletlerin yaklaşımları belirleyici olmaktadır.

References

  • Aydede, C. (2009). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, 6. Baskı, Mediacat, 2009.
  • Barich, H., & Kotler, P. (1991). A framework for marketing image management. MIT Sloan Management Review, 32(2), 94.
  • Bekman, M. & Soncu, A. (2020). Halkla İlişkiler Modellerinde Yeni İletişim Kanallarının Kullanımı. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 3 (2): 191-203
  • Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitapevi Ankara.
  • Cowan, G., & Arsenault, A. (2008). Moving from monologue to dialogue to collaboration: The three layers of public diplomacy. The annals of the American academy of political and social science. 616(1), 10-30.
  • Cull, N., J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past (No. s 12). Los Angeles, CA: Figueroa Press.
  • Cull, N., J. (2008). Public Diplomacy before Gullion: The Evolution of a Phrase, Routledge Handbook of Public Diplomacy, Ed. Nancy Snow, Philip M. Taylor, Routledge.
  • Çelikkan, O. (2012). Uluslararası Kriz Yönetimi, Krizler ve Kriz Yönetimi, Ed. Mehmet Seyfettin Erol, Ertan Efegil, Barış Kitabevi, 2012.
  • Demir, V. (2012). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç, Beta Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Pozitif Matbaacılık, 2008.
  • Ergenç, E. (2021). Çevrimiçi (Onlıne) Uzaktan Eğitim Hizmetlerinde E-Hizmet Kalitesi Boyutları; Bir Kalite Fonksiyon Göçerimi Ve AHP Uygulaması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erzen, M. Ü. (2012). Kamu Diplomasisi, Derin Yayınları, 2012.
  • Fan, Y. (2010). Branding The Nation: Towards A Better Understanding, Place Branding and Public Diplomacy, Cilt 6, Sayı 2, 2010, s. 97-103.
  • Fawkes, J. (2008). Halkla İlişkiler Nedir?, Halkla İlişkilerin El Kitabı, Alison Theaker, Çev: Murat Yaz, 2. Baskı, Mediacat .
  • Gilboa, E. (2008). Searching for a theory of public diplomacy. The annals of the American academy of political and social science, 616(1), 55-77.
  • Hallahan, K. & Holtzhausen, D. & Betteke, R. &Vercic, D. & Sriramesh, K. (2007). Defining Strategic Communication, International Journal of Strategic Communication, 1 (1): 3-35.
  • Hutton, J., G. (2001). Halkla ilişkilerin tanımı, boyutları ve etki alanları. Kurgu Dergisi S.18, 385-400.
  • İşyar, Ö, G. (2008). Definition and Management of International Crisis, Perceptions, Volume 13. Winter.
  • Mengü, S., Ç., Yıldırım, G, (2012). Halkla İlişkilerin Kamu Diplomasisinde Etkin Kullanımı, Kamu Diplomasisi, Ed. Abdullah Özkan, Tuğçe Ersoy Öztürk, Tasam Yayınları.
  • Olasky, M., N. (1984). Retrospective: Bernays' doctrine of public opinion. Public Relations Review, 10(3), 3-12.
  • Olins, W. (2007). Making a National Brand, The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations, Ed. Jan Melissen, Palgrave Macmillan.
  • Pira, A. (2005). Halkla İlişkilerin Evrimi: Grunig-Hunt Modelleri Üzerine Bir Çalışma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (1):19-40.
  • Potter, E. (2003). Canada and the New Public Diplomacy. International Journal, 58 (1): 43-64.
  • Sancar, G., A. (2012). Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Beta Yayınları.
  • Sırt, E. (2013). İsrail'in Mavi Marmara baskınını kamu diplomasisi aracılığıyla meşrulaştırma çabaları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sönmezoğlu, F. (2010). Uluslararası İlişkiler Sözlüğü, 4. Baskı, Der Yayınları.
  • Tuch, H., N. (1990). Communicating With the World: U.S. Public Diplomacy Overseas, New York, St.Martin’s Press.
  • Yağmurlu, A. (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi, İletişim Araştırmaları Dergisi, s. 9-38.
  • URL-1 http://www.turksoy.org/ (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-2 https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/commonContent/MAbout ( Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-2 http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/nationbranding.pdf (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-4 http://www.mfa.gov.tr/koronavirus-salginindaki-rol-ve-vizyonumuz-6-11-2020.tr.mfa (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-5 https://disab.saglik.gov.tr/Eklenti/37324/0/86--disabgm-bulten-mayis-2020-trpdf.pdf (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-6 https://www.iicpsd.undp.org/content/istanbul/en/home/news-centre/2020/global-private-sector-center-of-un-development-programme-joins-f.html (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-7 https://www.saglik.gov.tr/TR,76909/kktc-lefkosa-acil-durum-hastanesi-hizmete-acildi.html (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)

THE ROLE AND IMPORTANCE OF PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC DIPLOMACY: TURKEY’S POST COVID-19 FOREIGN AID

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 263 - 290, 01.05.2021

Abstract

The communication opportunities provided by technological advancements challenge the official patterns of diplomacy. The diversification of communication channels increases the interaction between people living in different parts of the world. In this respect, the importance of public diplomacy in the international environment increases gradually. In order to achieve their desired goals in foreign policy, states aim to reach foreign publics and make use of public diplomacy as a component in their foreign policy set. Marketing communication espacially public relations is one of the main areas in which public diplomacy is related. While organizations are in a planned and continuous communication with their target audiences in public relations, developing short and long-term relations with foreign publics in the international arena is aimed in public diplomacy. In this framework, public relations models and strategic applications are applied in performing public diplomacy activities. As businesses build their images and brands, states also build their image and reputation in the international environment. Similar to a firm, they carry out brand studies that will increase the attractiveness of their policies and initiate foreign policy activities that will maintain their prestige in international relations especially in times of crisis. The COVID-19 pandemic, which affects the whole world, has emerged as a global crisis that requires open communication and cooperation channels in this context. States' approaches to the problems posed by such crises are decisive in exploring the role of public relations in public diplomacy

References

  • Aydede, C. (2009). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, 6. Baskı, Mediacat, 2009.
  • Barich, H., & Kotler, P. (1991). A framework for marketing image management. MIT Sloan Management Review, 32(2), 94.
  • Bekman, M. & Soncu, A. (2020). Halkla İlişkiler Modellerinde Yeni İletişim Kanallarının Kullanımı. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 3 (2): 191-203
  • Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitapevi Ankara.
  • Cowan, G., & Arsenault, A. (2008). Moving from monologue to dialogue to collaboration: The three layers of public diplomacy. The annals of the American academy of political and social science. 616(1), 10-30.
  • Cull, N., J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past (No. s 12). Los Angeles, CA: Figueroa Press.
  • Cull, N., J. (2008). Public Diplomacy before Gullion: The Evolution of a Phrase, Routledge Handbook of Public Diplomacy, Ed. Nancy Snow, Philip M. Taylor, Routledge.
  • Çelikkan, O. (2012). Uluslararası Kriz Yönetimi, Krizler ve Kriz Yönetimi, Ed. Mehmet Seyfettin Erol, Ertan Efegil, Barış Kitabevi, 2012.
  • Demir, V. (2012). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç, Beta Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Pozitif Matbaacılık, 2008.
  • Ergenç, E. (2021). Çevrimiçi (Onlıne) Uzaktan Eğitim Hizmetlerinde E-Hizmet Kalitesi Boyutları; Bir Kalite Fonksiyon Göçerimi Ve AHP Uygulaması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erzen, M. Ü. (2012). Kamu Diplomasisi, Derin Yayınları, 2012.
  • Fan, Y. (2010). Branding The Nation: Towards A Better Understanding, Place Branding and Public Diplomacy, Cilt 6, Sayı 2, 2010, s. 97-103.
  • Fawkes, J. (2008). Halkla İlişkiler Nedir?, Halkla İlişkilerin El Kitabı, Alison Theaker, Çev: Murat Yaz, 2. Baskı, Mediacat .
  • Gilboa, E. (2008). Searching for a theory of public diplomacy. The annals of the American academy of political and social science, 616(1), 55-77.
  • Hallahan, K. & Holtzhausen, D. & Betteke, R. &Vercic, D. & Sriramesh, K. (2007). Defining Strategic Communication, International Journal of Strategic Communication, 1 (1): 3-35.
  • Hutton, J., G. (2001). Halkla ilişkilerin tanımı, boyutları ve etki alanları. Kurgu Dergisi S.18, 385-400.
  • İşyar, Ö, G. (2008). Definition and Management of International Crisis, Perceptions, Volume 13. Winter.
  • Mengü, S., Ç., Yıldırım, G, (2012). Halkla İlişkilerin Kamu Diplomasisinde Etkin Kullanımı, Kamu Diplomasisi, Ed. Abdullah Özkan, Tuğçe Ersoy Öztürk, Tasam Yayınları.
  • Olasky, M., N. (1984). Retrospective: Bernays' doctrine of public opinion. Public Relations Review, 10(3), 3-12.
  • Olins, W. (2007). Making a National Brand, The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations, Ed. Jan Melissen, Palgrave Macmillan.
  • Pira, A. (2005). Halkla İlişkilerin Evrimi: Grunig-Hunt Modelleri Üzerine Bir Çalışma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (1):19-40.
  • Potter, E. (2003). Canada and the New Public Diplomacy. International Journal, 58 (1): 43-64.
  • Sancar, G., A. (2012). Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Beta Yayınları.
  • Sırt, E. (2013). İsrail'in Mavi Marmara baskınını kamu diplomasisi aracılığıyla meşrulaştırma çabaları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sönmezoğlu, F. (2010). Uluslararası İlişkiler Sözlüğü, 4. Baskı, Der Yayınları.
  • Tuch, H., N. (1990). Communicating With the World: U.S. Public Diplomacy Overseas, New York, St.Martin’s Press.
  • Yağmurlu, A. (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi, İletişim Araştırmaları Dergisi, s. 9-38.
  • URL-1 http://www.turksoy.org/ (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-2 https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/commonContent/MAbout ( Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-2 http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/nationbranding.pdf (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-4 http://www.mfa.gov.tr/koronavirus-salginindaki-rol-ve-vizyonumuz-6-11-2020.tr.mfa (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-5 https://disab.saglik.gov.tr/Eklenti/37324/0/86--disabgm-bulten-mayis-2020-trpdf.pdf (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-6 https://www.iicpsd.undp.org/content/istanbul/en/home/news-centre/2020/global-private-sector-center-of-un-development-programme-joins-f.html (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
  • URL-7 https://www.saglik.gov.tr/TR,76909/kktc-lefkosa-acil-durum-hastanesi-hizmete-acildi.html (Son Erişim Tarihi: 07.02.2021)
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Erhan Sırt 0000-0003-4833-5099

Erkut Ergenç 0000-0002-0658-9843

Publication Date May 1, 2021
Submission Date February 7, 2021
Acceptance Date March 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Sırt, E., & Ergenç, E. (2021). KAMU DİPLOMASİSİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ VE ÖNEMİ: COVID-19 SALGINI SONRASINDA TÜRKİYE’NİN DIŞ YARDIMLARI ÖRNEĞİ. İletişim Çalışmaları Dergisi, 7(2), 263-290.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)