İnternetin ve özellikle web 2.0’nin yaygın olarak kullanılmaya başlamasıyla birlikte, insanlar arasındaki mesafeler kısaldı. Buna bağlı olarak haberleşme hızı arttı. Bireyler arasında “sosyalleşme” kavramı artık farklı bir boyut kazanmaktadır. Geçmişten beri kamusal alanlarda gerçekleşen sosyalleşme eylemi fiziki mekanından çıkarak sanal bir mecra olan ”sosyal medya” alanına taşınmış durumdadır. Sosyal medya kavramı, günlük hayattan sosyal hayatımıza hatta ekonomik ve siyasal hayata kadar yaşamımızın büyük bir bölümünü kaplamaktadır. Artık insanlar buradan haber almakta, eğlenmekte ve hatta başka insanlarla çoğunlukla bu alanda iletişim kurmaktadır. Günlük hayatımızın büyük bir bölümünde yer alan sosyal medya, sinema sanatında da oldukça önem arz etmektedir. Bir film vizyona girmeden daha aylar öncesinde yapımcı şirketler tarafından Facebook, Instagram, Twitter gibi kullanıcı sayısı hayli yüksek olan sosyal medya sitelerinde filme ait hesap açmaları filmden bilgi, fotoğraf ve video gibi argümanları paylaşmaları bu alanın sinema açısından ne kadar önemli görüldüğünün bir göstergesi olmaktadır. Sinema sektörünün sosyal medyaya önem vermesinin en birinci nedenlerinden biri de seyirci ve film arasındaki etkileşimin hızlı ve ölçülebilir olmasıdır. Bu çalışmada, sosyal medyanın etkileşim özelliği bağlamında “Bizim İçin Şampiyon” filminin Twitter’daki konu etiketi (hashtag) örneği üzerinden sosyal medyanın sinemaya etkisine içerik analizi yöntemi kullanılarak bakılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)