Kapitalizmin çeşitlilik üretme gücü ve sürekli olarak kendi kendini modüle eden bir sistem içerisinde olduğu dikkate alındığında reklamcılık açısından yeniliklerin oluşturulması bu sürecin kaçınılmaz yanıdır. Sinema filmlerindeki bazı sahnelerin reklamlarda kullanıldığı gözlenmektedir. Başrollerinde Michael J. Fox'un Marty McFly, Christopher Lloyd'un Emmett Brown olarak yer aldığı Geleceğe Dönüş (Back to the Future) filmi pek çok ödül kazanarak 1989 ve 1990 yıllarında iki devam filmiyle tekrar vizyona girmiştir. Bu çalışma ile popüler filminde yer alan bazı sahnelerin (ve karakterlerin) reklamlarında doğrudan kullanılması durumunu, kapitalizmin çeşitlilik üretme gücü, postmodernizm ve yıldız kültürü bağlamında ele almanın olanaklı olup olmadığı tartışılmakta ve bu konuda bazı örnekler sunulmaktadır. Çalışma kapsamında 2011 yılında yayınlan Nike Air Mag Reklam Filmi göstergebilim yöntemiyle analiz edilmektedir. Elde edilen bulgularda; Geleceğe Dönüş filminde yer alan bazı sahnelerin ve yıldızların direkt olarak reklamda kullanılması durumunu postmodernizm ve yıldız kültürü bağlamında ele almanın olanaklı olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Screen and Media Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2024 |
Submission Date | December 14, 2023 |
Acceptance Date | January 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)