The objective of the study: The purpose of this paper is to identify the critical attributes of internal communications and employee engagement. It also studies the impact of internal communications on employee engagement in Iranian petrochemical companies.
Design and Methodology: The study was done to identify the impact of internal communications on employee engagement. A survey questionnaire was developed and validated. Simple random sampling was used to select the employees from project management level to small-scale team members of the organization. A total of 225 questionnaires were distributed and 218 valid responses collected. The collected data were then analyzed using SPSS software, and the five hypotheses were tested. Regression and structural equation modelling were used to predict and estimate the hypotheses.
Findings: The results show that the frequency and mode dimensions of internal communications had the most and least impacts on employees’ engagement (βfrequency=0.317 & βmode= 0.064). The direction and quality dimensions received second and third positions respectively.
Originality: The research emphasizes the impact of internal communications on employee engagement in Iranian petrochemical companies. The study is unique concerning the comprehensive model that is developed and validated in Iranian petrochemical companies.
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, iç iletişimin ve çalışanların katılımının kritik özelliklerini belirlemektir. Ayrıca, İran petrokimya şirketlerinde iç iletişimin çalışanların katılımı üzerindeki etkisini de araştırıyor.
Tasarım ve Metodoloji: İç iletişimin çalışanların katılımı üzerindeki etkisini belirlemek için çalışma yapılmıştır. Bir anket formu geliştirildi ve doğrulandı. Çalışanları proje yönetimi seviyesinden kuruluşun küçük ölçekli ekip üyelerine kadar seçmek için basit rastgele örnekleme kullanılmıştır. Toplam 225 anket dağıtılmış ve 218 geçerli cevap toplanmıştır. Toplanan veriler daha sonra SPSS yazılımı kullanılarak analiz edildi ve beş hipotez test edildi. Hipotezleri tahmin etmek ve tahmin etmek için regresyon ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır.
Bulgular: Sonuçlar, iç iletişimin frekans ve mod boyutlarının çalışanların katılımı üzerinde en az ve en az etkiye sahip olduğunu göstermektedir (β frekans = 0.317 ve β mod = 0.064). Yön ve kalite ölçüleri sırasıyla ikinci ve üçüncü pozisyonları aldı.
Özgünlük: Araştırma, iç iletişimin İran petrokimya şirketlerinde çalışanların katılımı üzerindeki etkisini vurgulamaktadır. Çalışma, İran petrokimya şirketlerinde geliştirilen ve onaylanan kapsamlı model konusunda benzersiz.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | April 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.