The new distribution capability (NDC) has a great place and importance not only in the airline and agency legs, but also in the customer relations of travel agencies. The impact of new distribution capabilities is an issue that should be evaluated in the context of technological developments in the travel industry and changing consumer habits and constitutes the main purpose of this study. For this purpose, the data obtained through in-depth interviews with Group A travel agencies operating in Istanbul were evaluated. The data obtained in line with these evaluations will contribute to the literature from the perspective of travel agency managers in this process where our national market, which is accepted in the international market, is in the adaptation phase. This study will also evaluate possible advantages and disadvantages in a practical sense and will serve as a precaution against possible problems before active use in our national market.
Yeni dağıtım kabiliyeti (NDC ) sadece havayolu ve acente ayakları ile değil aynı zamanda seyahat acentelerinin müşteri ilişkilerindeki yeri ve önemi de büyüktür. Yeni dağıtım kabiliyetlerinin etkisi, seyahat endüstrisindeki teknolojik gelişmeler ve değişen tüketici alışkanlıkları bağlamında da değerlendirilmesi gereken bir konu olup bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla İstanbul’da faaliyet gösteren A grubu seyahat acenteleri ile yapılan derinlemesine mülakat ile elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler doğrultusunda elde edilen veriler, uluslararası pazarda kabul görmüş ulusal pazarımızın uyum aşamasında olduğu bu süreçte seyahat acenteci yöneticilerinin gözüyle literatüre bir katkı sağlayacaktır. Bu çalışma ile aynı zamanda pratik anlamda olası avantaj ve dezavantajlar değerlendirilecek olup ulusal pazarımızda aktif kullanıma başlanmadan önce olası sorunlar karşısında tedbir niteliği taşıyacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | November 22, 2023 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.