Günümüzün tüketim kültürünün kahramanları olan
tüketiciler, hayatlarını birer hayat tarzı projesine çevirerek
bireyselliklerini göstermektedirler. Bu projenin amacını oluşturan üslup ve
tarz anlayışının teşhiri kişinin sadece kıyafetleri ile değil, evi, mobilyaları
ve dekorasyonu ile sağlanmaktadır. İstanbul’da yaşayanların hayatlarına
1980’lerin başında renkli televizyona geçişle giren idealinizdeki ev
mitolojisi, reklam kampanyaları ile yaratılan ürün pazarlama stratejilerinin
temelinde bulunmaktadır. Bu mitolojinin kaynağında ise Amerikan hayali yer
almaktadır. Metalaştırılmış orta sınıf ütopyaları pazarlanırken kullanılan
kurumsal söylemin yer aldığı reklam iletileri ile, şehir hayatı dışında kalan
Amerikan hayalinin örnek alındığı bir Türk orta sınıf hayali yaratılması söz
konusudur. Türkiye örneğinde İstanbul’da bulunan güvenlikli sitelerin reklam
örnekleri üzerinde yapılan semiyotik inceleme ile reklam söylemlerinde öne
çıkan temaların ayrıcalık, prestij, seçkinlik, modernlik, statü ve seçkin
komşular olarak yer aldığı görülmektedir.
Consumers, defined as the heroes of consumer culture
we live in, express their individuality by transforming their life into a life
style project. This life style project’s portrayal is developed not only with one’s
choice of clothing, but also with one’s home, furniture and home decorations.
The myth of the “ideal home” that entered into the lives of İstanbul residents
in the early 1980’s with the transition to colored TV broadcasts, is in the
foundation of marketing strategies articulated advertisements. The notion of
the American dream seems to be at the root of this ideal home myth. The
advertising messages for the branded gated communities preferred by the new
middle and upper classes need to be explored to confirm their themes.
Advertisements for branded gated communities in İstanbul were semiotically
analyzed that resulted with the prominent themes of prestige, exclusivity,
modernity, status, and elite neighbors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 6 |