Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

City Imagination of Gifted Children

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 17, 270 - 281, 30.09.2015

Öz

This study aims to identify
emotions and ideas of 50 gifted students whose ages are between 8 and 14 and
who study at SAMSUN Science and Art Center for the city of their imaginations
by designs. At the first stage, model materials were supplied for the students
taking part in this study to convey the city of their imaginations. At the
second stage, the students were requested to tell the cities which they had
designed. At the last stage, some evaulations were carried out on design the
city models and it was referred that children’s opinions also should be
considered into city designs. Consequently, to make children visible in all
factors about social life is directly related to have a voice where they live.
Nowadays applications that meet expectations and interests of children have
become important while landscape are performed at urban spaces, buildings,
school gardens, open green field, playgrounds etc.

Kaynakça

  • Ataman, A. (1998). Üstün Zekâlı Çocuklara Ana-Babaları ve Öğretmenleri Nasıl Yardımcı Olabilir?, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, Ankara: Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Yayıncılık.
  • Bilgili, A.E.(2000). Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Sorunu, Sosyal Sorumluluk Yaklaşımı, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3,Sayı 4,374-382.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma; Yöntem; Teknik ve İlkeler (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Barraza, L. (1999). Children’s drawing about the enviroment. Enviromental Education Research 5(1), 49-66.
  • Çakır İlhan, A.Ç. (1995). Okulöncesi eğitim programlarında resim dersinin yeri. Anadolu Sanat. Sayı 4, 57-65.
  • Çukur, D., Delice, E . (2011). Erken çocukluk döneminde görsel algı gelişimine yönelik uygun mekân ve tasarımı. Aile ve Toplum Dergisi,12 (7), Sayı:24, 25-37.
  • Dağlıoğlu, H. E. (2004).Okul Öncesi Çağdaki Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi, Yer aldığı eser A. Kulaksızoğlu, A. E. Bilgili, ve M. R. Şirin, Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı. İstanbul:Çocuk Vakfı Yayınları
  • Dove, J.E, Everett, L. A., Preece, F.W. (1999). Exploring a hydrological concept throught children’s drawing. International Journal of Science Education, 21(5),485-497.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ( 2009). How to design and evalute research in education (7th ed.). Boston: McGraw- Hill Higher Education.
  • Gardner, H. (1985). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligence. Second Edition. London: Fontana Pres.
  • Minkoff, Y., Riley, J.( 2011). Perspectives of time-use: Exploring the use of drawings, interviews and rating- scales with children aged 6-7 years. Journal of Occupational Science,18(4), 306-321.
  • Özgüç, N., Tümertekin, E. (2000). Beşeri Coğrafya (İnsan, Kültür, Mekân). İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Smutny, J. F. (2000). Teaching Young Gifted Children in The Regular Classroom. Eric Clearinghouse On Disabilities And Gifted Education Reston VA.
  • Sternberg, R.J. (2003). Wisdom, Intelligence and Creativity Synthesized. New York: Cambridge University Press
  • Şaban, A. (2000). Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel, Yay Dağ.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Basım). Ankara: Seçkin

Üstün Zekâlı Çocukların Hayallerindeki Şehir Tasarımları

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 17, 270 - 281, 30.09.2015

Öz

Bu çalışma Samsun Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden 8-14 yaş
grubundaki üstün zek
âlı 50 öğrencinin
hayallerindeki kente yönelik duygu ve düşünceleri, tasarımlar aracılığıyla
belirlenmeye çalışılmıştır. İlk aşamada, araştırmaya katılan öğrencilerin
hayallerindeki kenti aktarabilmeleri için maket malzemeleri temin edilmiştir.
İkinci aşamada, öğrencilerin tasarladıkları kentleri anlatmaları istenmiştir.
Son aşamada ise tasarlanan kent maketleri üzerinden değerlendirmeler yapılarak
kent tasarımlarında çocuklarında görüşlerinin ortaya konulmasının gerekliliğine
değinilmiştir.  Sonuç olarak, çocukların toplumsal hayata ilişkin tüm
unsurlarda görünür kılınması onların yaşadıkları mekânda söz sahibi
olabilmelerinden geçmektedir
. Günümüzde artık kentsel
mekânlar, binalar, okul bahçeleri, açık yeşil alanlar, oyun alanları vs. gibi
alanlarda mekânsal düzenlemeler yapılırken çocukların ilgi, beklenti ve
ihtiyaçlarına cevap verebilecek uygulamalar önem kazanmıştır. 

Kaynakça

  • Ataman, A. (1998). Üstün Zekâlı Çocuklara Ana-Babaları ve Öğretmenleri Nasıl Yardımcı Olabilir?, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, Ankara: Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Yayıncılık.
  • Bilgili, A.E.(2000). Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Sorunu, Sosyal Sorumluluk Yaklaşımı, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3,Sayı 4,374-382.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma; Yöntem; Teknik ve İlkeler (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Barraza, L. (1999). Children’s drawing about the enviroment. Enviromental Education Research 5(1), 49-66.
  • Çakır İlhan, A.Ç. (1995). Okulöncesi eğitim programlarında resim dersinin yeri. Anadolu Sanat. Sayı 4, 57-65.
  • Çukur, D., Delice, E . (2011). Erken çocukluk döneminde görsel algı gelişimine yönelik uygun mekân ve tasarımı. Aile ve Toplum Dergisi,12 (7), Sayı:24, 25-37.
  • Dağlıoğlu, H. E. (2004).Okul Öncesi Çağdaki Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi, Yer aldığı eser A. Kulaksızoğlu, A. E. Bilgili, ve M. R. Şirin, Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı. İstanbul:Çocuk Vakfı Yayınları
  • Dove, J.E, Everett, L. A., Preece, F.W. (1999). Exploring a hydrological concept throught children’s drawing. International Journal of Science Education, 21(5),485-497.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ( 2009). How to design and evalute research in education (7th ed.). Boston: McGraw- Hill Higher Education.
  • Gardner, H. (1985). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligence. Second Edition. London: Fontana Pres.
  • Minkoff, Y., Riley, J.( 2011). Perspectives of time-use: Exploring the use of drawings, interviews and rating- scales with children aged 6-7 years. Journal of Occupational Science,18(4), 306-321.
  • Özgüç, N., Tümertekin, E. (2000). Beşeri Coğrafya (İnsan, Kültür, Mekân). İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Smutny, J. F. (2000). Teaching Young Gifted Children in The Regular Classroom. Eric Clearinghouse On Disabilities And Gifted Education Reston VA.
  • Sternberg, R.J. (2003). Wisdom, Intelligence and Creativity Synthesized. New York: Cambridge University Press
  • Şaban, A. (2000). Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel, Yay Dağ.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Basım). Ankara: Seçkin
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Mertol

Kuttusi Zorlu

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Mertol, H., & Zorlu, K. (2015). Üstün Zekâlı Çocukların Hayallerindeki Şehir Tasarımları. İDEALKENT, 6(17), 270-281.