Book Review
BibTex RIS Cite

Ed. Recep Kaymakcan. Çokkültürlülük Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2006, 229 sayfa.

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 403 - 411, 15.12.2022

Abstract

Herhangi bir konunun gündeme gelmesi bu konudaki problemin bireysel ve toplumsal alanda karşılığını bulmasıyla doğru orantılıdır. Kültürel ve dinsel farklılıkların pratik hayattaki karşılaşmalarında yaşanan zorluklar, çokkültürlülük sorunsalının eğitim ve din eğitimi bağlamında ele alınmasında etkili olmuştur. Aslında tarihin her döneminde farklı kültürlerin yakın temasta olması görülen bir durumdur. Son yıllarda bu durumun farklı algılanmasında alt kültürlerin hâkim kültür karşısındaki duruşunun değişmesinin yanı sıra kültürel çeşitliliğe olan bakış açısının değişmesi de bir nedendir. Bu kitapta sadece çokkültürlülük değil, eğitimin bu kavrama olan yaklaşımının tarihsel süreci de ele alınmaktadır. Eğitim ortak bir kültür oluşturmanın neresinde durmaktadır? Eğitimin amaçları arasında kültürleme süreci olması mı kültürlerin muhafazası mı önemlidir? Bu gibi sorular kitabı okurken akla gelecek temel sorulardan bir kaçıdır?

References

  • Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi. Editör: Recep KAYMAKCAN. (İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2006).
Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 403 - 411, 15.12.2022

Abstract

References

  • Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi. Editör: Recep KAYMAKCAN. (İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2006).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Meryem Karataş 0000-0002-4845-0225

Publication Date December 15, 2022
Submission Date August 3, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 2

Cite

ISNAD Karataş, Meryem. “ 229 Sayfa”. İdrak Dini Araştırmalar Dergisi 2/2 (December 2022), 403-411.