Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ed. Recep Kaymakcan. Çokkültürlülük Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2006, 229 sayfa.

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 403 - 411, 15.12.2022

Öz

Herhangi bir konunun gündeme gelmesi bu konudaki problemin bireysel ve toplumsal alanda karşılığını bulmasıyla doğru orantılıdır. Kültürel ve dinsel farklılıkların pratik hayattaki karşılaşmalarında yaşanan zorluklar, çokkültürlülük sorunsalının eğitim ve din eğitimi bağlamında ele alınmasında etkili olmuştur. Aslında tarihin her döneminde farklı kültürlerin yakın temasta olması görülen bir durumdur. Son yıllarda bu durumun farklı algılanmasında alt kültürlerin hâkim kültür karşısındaki duruşunun değişmesinin yanı sıra kültürel çeşitliliğe olan bakış açısının değişmesi de bir nedendir. Bu kitapta sadece çokkültürlülük değil, eğitimin bu kavrama olan yaklaşımının tarihsel süreci de ele alınmaktadır. Eğitim ortak bir kültür oluşturmanın neresinde durmaktadır? Eğitimin amaçları arasında kültürleme süreci olması mı kültürlerin muhafazası mı önemlidir? Bu gibi sorular kitabı okurken akla gelecek temel sorulardan bir kaçıdır?

Kaynakça

  • Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi. Editör: Recep KAYMAKCAN. (İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2006).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Meryem Karataş 0000-0002-4845-0225

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Karataş, Meryem. “ 229 Sayfa”. İdrak Dini Araştırmalar Dergisi 2/2 (Aralık 2022), 403-411.