Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF DRAMA EDUCATION ON THE PRE-SERVICE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDE TOWORDS VIOLENCE

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 13, 29.07.2016

Abstract

Teacher candidates are the 5th period drama education. This course has a lot of drama play: “You didn’t understand me, ımpact reaction, table sculpture, together scenario letter”.  This games including social violence and gender issues were 3 week period.

References

  • Güzel, E. (2014). Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık ve medyanın rolü. Global Media Journal: TR Edition 4(8).
  • Palabıyıkoğlu, R. (?). Medya ve Şiddet. Kriz Dergisi 5 (2): 123-126.
  • Demirbilek, S. (2007). Cinsiyet ayrımcılığının sosyolojik açıdan incelenmesi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar 44(511).

DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 13, 29.07.2016

Abstract

Öğretmen adayları eğitimlerinin 5. Döneminde drama dersi almaktadır. Bu dersin içinde drama oyunu olarak  ‘Beni Hiç Anlamadın, Etki Tepki, Tablo Heykel, Birlikte Senaryo Yazma’  adlı etkinliklere yer verilmiştir. Toplumsal şiddet ve cinsiyet ayrımı konularını da içeren bu oyunlar 3 haftalık süreçte uygulanmıştır. 

References

  • Güzel, E. (2014). Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık ve medyanın rolü. Global Media Journal: TR Edition 4(8).
  • Palabıyıkoğlu, R. (?). Medya ve Şiddet. Kriz Dergisi 5 (2): 123-126.
  • Demirbilek, S. (2007). Cinsiyet ayrımcılığının sosyolojik açıdan incelenmesi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar 44(511).
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Vicdan Nalbur

Publication Date July 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Nalbur, V. (2016). DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Istanbul Journal of Innovation in Education, 2(2), 1-13.
AMA Nalbur V. DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. July 2016;2(2):1-13.
Chicago Nalbur, Vicdan. “DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2, no. 2 (July 2016): 1-13.
EndNote Nalbur V (July 1, 2016) DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Istanbul Journal of Innovation in Education 2 2 1–13.
IEEE V. Nalbur, “DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ”, Istanbul Journal of Innovation in Education, vol. 2, no. 2, pp. 1–13, 2016.
ISNAD Nalbur, Vicdan. “DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2/2 (July 2016), 1-13.
JAMA Nalbur V. DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2:1–13.
MLA Nalbur, Vicdan. “DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education, vol. 2, no. 2, 2016, pp. 1-13.
Vancouver Nalbur V. DRAMA EĞİTİMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2(2):1-13.