Classroom teacher candidates take Orff Aproach course as an elective in their 7th term. Topics like rhythm, plays, music, drama, dance, and creativity are taught in this course. Music and drama practices on violence and gender issues were conducted over a period of 3 weeks for this research. Attitude changes on violence of Orff Approach course students are studied after practices accompanied by either Classical Music, or Death Metal genres.
Öğretmen adayları eğitimlerinin 7. Döneminde seçmeli olarak Orff yaklaşımı dersini almaktadır. Bu derste ritim, oyun, müzik, drama, dans, yaratıcılık vb. konular üzerinde eğitim verilmektedir. Bu çalışma kapsamında toplumsal şiddet ve cinsiyet konularıyla ilgili 3 haftalık süreçte müzik ve drama uygulamaları yapılmıştır. Klasik müzik ve Death Metal müzik dinletilen 7. Dönem lisans öğrencilerinin şiddet tutumları arasında farklılaşma var mıdır sorusuna cevap aranmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |