Toplumsal gelişmenin önemli dinamiklerinden birisi de ikinci bir dil öğrenmektir.
Anadilin ikinci bir dil öğrenme üzerindeki etkileri bilimsel açıdan ortaya konmuş ancak
yoğun etkileşim, benzerlik ve farklılıklar üzerinden öğrenmeye etkileri yeterince
incelenmemiştir. Anadilin ikinci bir dil öğrenmeye etkileri öğretici, öğrenci ve
araştırmacılar üzerinden değerlendirilmesi durumunda daha sağlıklı sonuçlar
alınabilecektir. Bu bağlamda analinin ikinci bir dil öğrenmeye etkisi yoğun etkileşim,
benzerlik ve farklılıklar üzerinden öğretici, öğrenci ve araştırmacı evreninde incelenerek
konuya bütüncül bir yaklaşım sergilenecektir. Diğer yandan ikinci bir dil öğrenen kişilerin
öğrenme süreçlerinde karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi ve bu sorunların bilimsel
çerçevede değerlendirilmesi de bu çalışmanın amaçlarındandır. Çalışmamızda nicel ve
nitel araştırma yöntemleri kullanılacak ve toplanan veriler ikinci bir dil öğrenmeye katkı
sunan etmenler bağlamında nicel ve nitel açıdan değerlendirilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religion, Society and Culture Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Submission Date | May 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |