Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ

Yıl 2016, , 185 - 203, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286223

Öz

Bu çalışmada 2010 yılında Türkiye'de düzenlenmiş olan FIBA Dünya Şampiyonası'nda meydana gelen sinsi pazarlama faaliyetlerinin etkileri araştırılmaktadır. Çalışma, ilk olarak şampiyona esnasında sinsi pazarlama faaliyetleri uygulayan markaların ve sponsorların marka farkındalığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte sinsi pazarlamaya karşı geliştirilen tüketici tutumuyla bu faaliyeti gerçekleştiren markalara karşı satınalma niyeti açısından tüketici grupları ekseninde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Sonuçlar profesyonel-lisanslı sporcu olan ve olmayan tüketicilerin sinsi pazarlama faaliyetleri uygulayan markalara yönelik tutumlarında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sinsi pazarlamaya yönelik tutum ve sinsi pazarlama faaliyetleri uygulayan markalara yönelik satınalma niyeti açısından olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Allen, E. ve Rendle, A. (2012). Ambush Marketing: An Olympic Headache. http://unitedkingdom.taylorwessing.com/download/article_ambush.html#.V5zXhLiLQ2w (19.03.2016)
  • Ambush Marketing / Sinsi Pazarlama (2009). http://pazarlamabitanedir.bl ogspot.com.tr/2009/03/ambush-marketing-sinsi-pazarlama-ad.html (29.04.2014)
  • Argan, M. ve Katırcı, H. (2007). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Bae, S. ve Miller, J. (2009). Consumer Decision-Making Styles for Sport Apparel: Gender Comparisons between College Consumers. The ICHPER-SD Journal of Research in Health, Physical Education, Recreation, Sport & Dance, 4(1), 40. Bhattacharjee, S. ve Rao, G. (2006). Tackling Ambush Marketing: The Need for Regulation and Analysing the Present Legislative and Contractual Efforts. Sport in Society, 9(1), 128-149.
Yıl 2016, , 185 - 203, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286223

Öz

Kaynakça

  • Allen, E. ve Rendle, A. (2012). Ambush Marketing: An Olympic Headache. http://unitedkingdom.taylorwessing.com/download/article_ambush.html#.V5zXhLiLQ2w (19.03.2016)
  • Ambush Marketing / Sinsi Pazarlama (2009). http://pazarlamabitanedir.bl ogspot.com.tr/2009/03/ambush-marketing-sinsi-pazarlama-ad.html (29.04.2014)
  • Argan, M. ve Katırcı, H. (2007). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Bae, S. ve Miller, J. (2009). Consumer Decision-Making Styles for Sport Apparel: Gender Comparisons between College Consumers. The ICHPER-SD Journal of Research in Health, Physical Education, Recreation, Sport & Dance, 4(1), 40. Bhattacharjee, S. ve Rao, G. (2006). Tackling Ambush Marketing: The Need for Regulation and Analysing the Present Legislative and Contractual Efforts. Sport in Society, 9(1), 128-149.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Gülpınar Kelemci

Ekin Karapınar

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Kelemci, G., & Karapınar, E. (2016). SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 185-203. https://doi.org/10.24889/ifede.286223
AMA Kelemci G, Karapınar E. SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;17(2):185-203. doi:10.24889/ifede.286223
Chicago Kelemci, Gülpınar, ve Ekin Karapınar. “SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2016): 185-203. https://doi.org/10.24889/ifede.286223.
EndNote Kelemci G, Karapınar E (01 Aralık 2016) SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17 2 185–203.
IEEE G. Kelemci ve E. Karapınar, “SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 185–203, 2016, doi: 10.24889/ifede.286223.
ISNAD Kelemci, Gülpınar - Karapınar, Ekin. “SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 2016), 185-203. https://doi.org/10.24889/ifede.286223.
JAMA Kelemci G, Karapınar E. SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17:185–203.
MLA Kelemci, Gülpınar ve Ekin Karapınar. “SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, ss. 185-03, doi:10.24889/ifede.286223.
Vancouver Kelemci G, Karapınar E. SİNSİ (TUZAK) PAZARLAMANIN MARKA FARKINDALIĞI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: 2010 FIBA DÜNYA ŞAMPİYONASI ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17(2):185-203.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası