ÖZET
Yapılan bu çalışmanın amacı, düzenli yapılan egzersizin çoklu zeka üzerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışma grubunu 18- 26 yaş aralığında 20 birey oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Çoklu Zekâ Alanlarında Kendini Değerlendirme Envanteri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikli olarak veri seti hatalı değer, aykırı değer ve çoklu bağıntı açısından incelenmiştir. Bu süreçte hatalı olarak girilen veri olmadığı gözlenmiştir. N sayısı parametrik testler için uygun olmadığından parametrik olmayan test uygulanmıştır. Verilerin çözümlemesinde tanımlayıcı istatistik ve Wilcoxon İlişkili İki Örneklem Testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p < .05 alınmıştır. Çalışmanın sonunda, bütün zeka boyutlarında ilk ve son ölçüm arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.
Altay, Ü. (2011). Yöneticilerin duygusal zekâ düzeylerinin karar verme stillerine etkisi ve bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi. İşletme Anabilim Dalı.
Altınok, E. (2008). Beden Eğitimi Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
Altunhan, A. & Ünsal Tazegül, Ü. (2021a). Determining the Relationship Between Exercise Dependence and Narcissism Levels of Athletes, Int. J. Life Sci. Pharma Res.11(6), L144-149 http://dx.doi.org/10.22376/ijpbs/lpr.2021.11.6.L144-149
Altunhan, A., & Tazegül, Ü. (2021). Uma pesquisa sobre a relação entre os níveis de vício dos estudantes universitários na internet e inteligências múltiplas. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 1251-1263. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25i2.15496
Armstrong, T., (2003). The Multiple Intelligences Of Reading And Writing. Alexandria, VA: Association For Supervision And Curriculum Development
Armstrong, T., (2009). Multiple Intelligences İn The Classroom (Third Edition). Alexandria, VA: Association For Supervision And Curriculum Development
Aygül, İ., & Koç, C. (2016). Tunceli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 112-132.
Bulgurcuoğlu, A. N. (2021). Comparison of Kick Boxers Participating in the Turkey Inter-University Championship According to their Multiple Intelligence Levels. Education Quarterly Reviews, 4(2). 220-229
Demir, R. (2010). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve çoklu zeka alanlarının incelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana, Türkiye.
Elik, T., & Tazegül, Ü. (2018). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zeka Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre Karşılaştırılması, 3. Uluslararası Avrasya Spor Eğitim ve Toplum Kongresi Tam Metin Kitabı (15-18 Kasım 2018, Mardin-Türkiye).
Green, A.L., Hill, A.Y., Friday, E., And Friday S.S., (2005). The Use Of Multiple Intelligences To Enhance Team Productivity. Management Decision, 43(3), 349-359
Köksal, M. S. (2006). Kavram Öğretimi Ve Çoklu Zekâ Teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 473-480.
Kul, M., Bozkuş, T., Erol, Z., Elçi, G. (2014). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınavlarında Kayıt Yaptırmaya Hak Kazanan Adaylar ile Hak Kazanamayan Adayların Çoklu Zekâ Alanların Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma, International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue 1, 891-897.
Mcclellan, J. A. ve Conti, G. J. (2008). Identifying The Multiple İntelligences Of Your Students. Journal Of Adult Education, 37(1), 13-32.
Moran, S., Kornhaber, M., And Gardner, H., (2006). Orchestrating Multiple Intelligences. Educational Ledarship, 64(1), 22-27.
Müderrisgil, B., (2012). Çoklu Zekâ Alanlarından Müzikal Zekâya Sahip İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuldaki Başarı Durumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Nolen, J.L., (2003). Multiple Intelligences İn The Classroom. Education, 124(1), 115-119.
Senemoğlu, N. (2007). Eğitimin Psikolojik Temelleri. (Edit. V. Sönmez). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık