Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

THE FUTURE OF REGIONAL LEADERSHIP AND TURKEY’S POSITION COMPARED TO THE MIDDLE EASTERN UNDERGRADUATE STUDENTS

Yıl 2018, Sayı: 38, 69 - 90, 09.07.2018
https://doi.org/10.32003/iggei.440946

Öz

This
research is a quantitative survey to determine the value of the perceptions of
“the cause of the chaos in the Middle East is the fact that the western people
have broken up the Ottoman State” and “we Turks can provide peace,  security in the region” in the Middle East and
the viewpoint of the Middle East towards our country. In this context, in order
to collect data, while conducting a survey for university students from Middle
East countries who come to Turkey to study on undergraduate and graduate
degrees, also a literature scanning for ever-changing Turkish foreign policy in
the 21st century and regional moves have been made. According to the findings,
Middle Eastern students are regarding Turkey, Iran and Saudi Arabia in the
forefront as a regional leader. It has been observed that most of the students
who have seen Iran and Saudi Arabia as leaders, have argued that the regional
leader should be  Turkey.

Kaynakça

  • Akbaş, Z. (2012). Ortadoğu’da değişim süreci ve Türk dış politikası. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 51 – 73.
  • Armaoğlu, F. (2004). 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995). İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Ayaza, E. (2013). Arap Baharı sonrası dönemde Avrupa Birliği’nin Orta Doğu ve Akdeniz politikalarının geleceği ve Türkiye’nin rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 60 – 87.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, S. & Gürtuna, A. (2005). Büyük Ortadoğu Projesi ve Türkiye’ye Etkileri. Ankara: Global Strateji Enstitüsü.
  • Efegil, E. (2016). AK Parti hükümetinin Orta Doğu politikası ve ABD yönetimi ile Batılı uzmanların eleştirileri. Gazi Akademik Bakış, 9(18), 45 – 58.
  • Gelvin, J. L. (2014). “Arapların İsyanlarını Anlamak”, Ortadoğu: Direniş, Devrim, Emperyalizm. Y.D. Çetinkaya (drl.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gelvin, J. L. (2016). “Modern Ortadoğu Tarihi”, G. Ayas (çev.), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Kirkpatrick, D. D. (2011). Premier of Turkey Takes Role in Region. New York Times. 25 Aralık 2017 tarihinde https://www.nytimes.com/2011/09/13/world/middleeast/13egypt.html?_r=0, adresinden edinilmiştir.
  • Lewis, B. (2016). Ortadoğu. (Çev: S.Y. Kölay). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Masters, B. (2017). Osmanlı Devleti’nin Arapları 1516 – 1918. (Çev: F. Çoşkun ). İstanbul: Doğan Kitap.
  • Nolte, D. (2010). How to compare regional powers: analytical concepts and research topics. Review of International Studies, 36, 881 – 901.
  • Özey, R. (2014). Dünya ve Türkiye Ölçeğinde Siyasi Coğrafya. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Özey, R. (2017). Ortadoğu’nun Jeopolitiği. Ankara: Pegem Akademi.
  • Said, E. (2012). Şarkiyatçılık. (Çev: . B, Ülner). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Sampson, A. (1976). Petrol Oyunu. (Çev: A. Üstünel). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Sever, A. (2012). Türkiye’nin Orta Doğu İlişkileri. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Türkiye – İsrail İlişkileri. (2017). 24 Aralık 2017 tarihinde http://www.mfa.gov.tr/turkiye-israil-siyasiiliskileri. tr.mfa, adresinden edinilmiştir.

ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU

Yıl 2018, Sayı: 38, 69 - 90, 09.07.2018
https://doi.org/10.32003/iggei.440946

Öz

Bu araştırma ülkemizde yaygın olan “Orta
Doğu’daki karmaşanın nedeni Batılıların Osmanlı Devletini parçalaması” ve
“bölgedeki huzuru, güvenliği
yine biz Türkler sağlayabiliriz” algılarının Orta Doğu’daki karşılığını ve Orta
Doğuluların ülkemize bakışını belirlemek için yapılmış nicel bir araştırmadır.
Bu kapsamda veri toplamak amacıyla Orta Doğu ülkelerinden Türkiye’ye lisans ve
lisans üzeri eğitim almaya gelen üniversite öğrencilerine bir anket yapılırken
aynı zamanda 21.yy’da değişen Türk dış politikası ve bölgesel hamlelere yönelik
literatür taraması yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Orta Doğulu
öğrenciler bölgesel bir lider olarak Türkiye, İran ve Suudi Arabistan’ın ön
plana çıkarttıkları görülmektedir. Bu karşılık İran’ı ve Suudi Arabistan’ı
lider olarak gören öğrencilerin büyük bir kısmının bölgesel liderin Türkiye
olması gerektiğini savundukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaş, Z. (2012). Ortadoğu’da değişim süreci ve Türk dış politikası. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 51 – 73.
  • Armaoğlu, F. (2004). 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995). İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Ayaza, E. (2013). Arap Baharı sonrası dönemde Avrupa Birliği’nin Orta Doğu ve Akdeniz politikalarının geleceği ve Türkiye’nin rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 60 – 87.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, S. & Gürtuna, A. (2005). Büyük Ortadoğu Projesi ve Türkiye’ye Etkileri. Ankara: Global Strateji Enstitüsü.
  • Efegil, E. (2016). AK Parti hükümetinin Orta Doğu politikası ve ABD yönetimi ile Batılı uzmanların eleştirileri. Gazi Akademik Bakış, 9(18), 45 – 58.
  • Gelvin, J. L. (2014). “Arapların İsyanlarını Anlamak”, Ortadoğu: Direniş, Devrim, Emperyalizm. Y.D. Çetinkaya (drl.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gelvin, J. L. (2016). “Modern Ortadoğu Tarihi”, G. Ayas (çev.), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Kirkpatrick, D. D. (2011). Premier of Turkey Takes Role in Region. New York Times. 25 Aralık 2017 tarihinde https://www.nytimes.com/2011/09/13/world/middleeast/13egypt.html?_r=0, adresinden edinilmiştir.
  • Lewis, B. (2016). Ortadoğu. (Çev: S.Y. Kölay). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Masters, B. (2017). Osmanlı Devleti’nin Arapları 1516 – 1918. (Çev: F. Çoşkun ). İstanbul: Doğan Kitap.
  • Nolte, D. (2010). How to compare regional powers: analytical concepts and research topics. Review of International Studies, 36, 881 – 901.
  • Özey, R. (2014). Dünya ve Türkiye Ölçeğinde Siyasi Coğrafya. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Özey, R. (2017). Ortadoğu’nun Jeopolitiği. Ankara: Pegem Akademi.
  • Said, E. (2012). Şarkiyatçılık. (Çev: . B, Ülner). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Sampson, A. (1976). Petrol Oyunu. (Çev: A. Üstünel). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Sever, A. (2012). Türkiye’nin Orta Doğu İlişkileri. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Türkiye – İsrail İlişkileri. (2017). 24 Aralık 2017 tarihinde http://www.mfa.gov.tr/turkiye-israil-siyasiiliskileri. tr.mfa, adresinden edinilmiştir.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Mehmet Ünlü

Tolga Eldurmaz

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Ünlü, M., & Eldurmaz, T. (2018). ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU. Lnternational Journal of Geography and Geography Education(38), 69-90. https://doi.org/10.32003/iggei.440946
AMA Ünlü M, Eldurmaz T. ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU. IGGE. Temmuz 2018;(38):69-90. doi:10.32003/iggei.440946
Chicago Ünlü, Mehmet, ve Tolga Eldurmaz. “ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 38 (Temmuz 2018): 69-90. https://doi.org/10.32003/iggei.440946.
EndNote Ünlü M, Eldurmaz T (01 Temmuz 2018) ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU. lnternational Journal of Geography and Geography Education 38 69–90.
IEEE M. Ünlü ve T. Eldurmaz, “ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU”, IGGE, sy. 38, ss. 69–90, Temmuz 2018, doi: 10.32003/iggei.440946.
ISNAD Ünlü, Mehmet - Eldurmaz, Tolga. “ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU”. lnternational Journal of Geography and Geography Education 38 (Temmuz 2018), 69-90. https://doi.org/10.32003/iggei.440946.
JAMA Ünlü M, Eldurmaz T. ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU. IGGE. 2018;:69–90.
MLA Ünlü, Mehmet ve Tolga Eldurmaz. “ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 38, 2018, ss. 69-90, doi:10.32003/iggei.440946.
Vancouver Ünlü M, Eldurmaz T. ORTA DOĞULU LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDE BÖLGESEL LİDERLİĞİN GELECEĞİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU. IGGE. 2018(38):69-90.

Cited By


ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜYLE TÜRKİYE'NİN COĞRAFİ KONUMUNUN İNCELENMESİ
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yavuz DEĞİRMENCİ
https://doi.org/10.31463/aicusbed.584902

ORTADOĞU KAVRAMINA YÖNELİK ZİHİNSEL TASARIMLAR
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Nurettin ÖZGEN
https://doi.org/10.32003/igge.653501