Technological developments, rapid population growth and industrialization have caused important changes in the infrastructure and infrastructure of the cities. This situation makes the impact of the cities more evident especially in the present day when the world has turned into a global village. These and similar problems in cities have brought to the fore such as smart city and spatial analysis, making the use of Geographic Information Systems in this field mandatory. Spatial analysis made provides information about the carrying capacity of the cities, and enables many problems such as security, transportation and infrastructure to be identified and resolved. Spatial analysis of the schools in the city center of Karaköprü was carried out in this study, which was prepared under the heading “Analysis of Accessibility to Schools in Karaköprü on the Geographic Information Systems Base”. Numerical and vector data obtained from the relevant institutions are mapped with ArcGIS 10.5 software, a geographic information systems software. While preparing the maps, the topology and network (network) analysis of the data in the accessibility analysis were analyzed in accordance with the distances in the relevant legislation and the alternative distances used in other studies that previously studied accessibility. As a result of the study, it has been determined that the primary school and primary school where the biggest problem is encountered in accessibility. On the other hand, it is seen that accessibility problem is not much in secondary and high school schools.
Network Analysis Geographic Information Systems Education Units Karaköprü
Teknolojik gelişmeler, hızlı nüfus artışı, sanayileşme gibi etkiler, şehirlerin alt ve üstyapısı üzerinde önemli değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Bu durum, özellikle dünyanın küresel bir köye dönüştüğü günümüzde, şehirler üzerindeki etkisini daha belirgin bir şekilde hissettirmektedir. Şehirlerde yaşanan bu ve benzeri sorunlar, akıllı kent ve mekânsal analiz gibi konuları ön plana çıkararak Coğrafi Bilgi Sistemlerinin bu alandaki kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Yapılan mekânsal analizler, şehirlerin taşıma kapasitesi hakkında bilgiler vererek, başta güvenlik olmak üzere ulaşım, altyapı gibi birçok sorunların tespit edilip, bunların çözümüne olanak sağlamaktadır. “Karaköprü’deki Okullara Erişilebilirliğin Coğrafi Bilgi Sistemleri Tabanında Analizi” başlığı ile hazırlanan bu çalışmada Karaköprü şehir merkezindeki okulların mekânsal analizi gerçekleştirilmiştir. İlgili kurumlardan temin edilen sayısal ve vektör veriler, bir coğrafi bilgi sistemleri yazılımı olan ArcGIS 10.5 programıyla haritalandırılmıştır. Haritalar hazırlanırken erişilebilirlik analizinde verilere topoloji ve network (ağ) analizi, ilgili mevzuattaki mesafeler (Resmî Gazete, 2014a) ile daha önce erişilebilirlik üzerine çalışılmış diğer çalışmalarda (Güray ve Kemeç, 2016; Sezer, Deniz ve Topuz, 2018; Sezer, Deniz, Kocaman ve Topuz, 2019) kullanılan alternatif mesafelere uygun olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda erişilebilirlikte en büyük problemin yaşandığı okul kademelerinin anaokulu ve ilkokul olduğu tespit edilmiştir. Ortaokul ve Lise kademesindeki okullarda ise erişilebilirlik sıkıntısını az da olsa ortadan kaldırdığı görülmektedir.
Ağ Analizi Eğitim Birimleri Coğrafi Bilgi Sistemleri Karaköprü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 42 |