Aim: The research was planned and conducted as a qualitative (phenomenological) type to examine the problems experienced by nurses working in emergency services.
Method: The Demographic Data Form and Semi-Structured Interview Form, which include the characteristics of emergency room nurses, were used as data collection tools in the study. Data were collected using a voice recorder and transcribed into a Microsoft Word file. The data obtained in the study were evaluated using the content analysis method.
Results: It was determined that the problems experienced in the emergency department such as violence, excessive patient density, inadequate security measures, inability to perform nursing practices and care, work accidents, overtime, ineffective triage, excessive staff turnover, inability to ensure patient privacy, lack of/disruption in communication between managers-employees-patient relatives are mainly caused by insufficient staff, inappropriate physical environment conditions, inadequate security measures, inadequate number of outpatient clinics and communication-related problems.
Conclusion: The factors preventing emergency room nurses from providing effective care were identified as excessive workload, redundant procedures and systemic inefficiencies, insufficient staffing, prolonged patient observation times, inadequate physical space, delayed examination results, and systemic issues.
Amaç: Araştırma acil servislerde çalışan hemşirelerinin yaşadıkları sorunları incelemek amacıyla niteliksel (olgu bilim) tipte planlandı ve gerçekleştirildi.
Yöntem: Araştırmada veri toplama aracı olarak acil servis hemşirelerinin özelliklerini içeren Demografik Veri Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanıldı. Araştırma verileri, ses kayıt cihazı kullanılarak toplandı ve Microsoft Word dosyasına transkript yöntemiyle aktarıldı. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Acil serviste yaşanan; şiddet olayları, aşırı hasta yoğunluğu, yetersiz güvenlik önlemleri, hemşirelik uygulamalarını ve bakımını gerçekleştirememe, iş kazaları, fazla mesai, triyajın etkin yapılamaması, aşırı personel sirkülâsyonu, hasta mahremiyetini sağlayamama, yönetici-çalışan-hasta yakını arasında iletişim eksikliği/bozukluğu gibi sorunların temelinde personel yetersizliği, fiziki ortam koşullarının uygun olmaması, güvenlik önlemlerinin yetersizliği, poliklinik sayısının yetersizliği ve iletişime bağlı sorunlardan kaynaklandığı belirlendi.
Sonuç: Personel yetersizliği, hastaların müşahede altında uzun süre beklemesi, fiziki alanın yetersiz olması, tetkik sonuçlarının çok geç çıkması ve sistemsel sorunların olduğu, acil servis hemşirelerin bakım vermesini engelleyen faktörlerin; aşırı yoğunluk, prosedürler ve sistemsel işlerin çok olması, personel sayısının yetersizliği, hastaların müşahedede uzun süre beklemesi ve hasta yakınlarına bağlı sorunların olduğu saptandı.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Emergency Nursing, Surgical Diseases Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | August 7, 2024 |
Acceptance Date | November 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 24 |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)