Bu çalışmada pandemi sürecinde İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri programında eğitim alan öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve öznel yaşantı (fenomenolojik) desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak veri tekniklerinden mülakat (görüşme) tekniği kullanılmış, bu tekniğin bir türü olan yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Verilerin analizi aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim uygulamaları kapsamında üniversitenin sunduğu uzaktan eğitim sistemi ve eğitmenlerin verdikleri eğitimler hakkında katılımcıların görüşleri genel olarak olumlu değerlendirilmiştir. Bireysel performanslarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşleri ise başlarda sıkıntı yaşamalarına rağmen ilerleyen zaman da sisteme alıştıkları ve ev ortamında zamandan tasarruf ederek derslere katılım sağladıkları konusunda ortak düşünceleri ortaya çıkmaktadır. Uzaktan eğitim sistemindeki sorunlar ve çözüm önerilerine karşı asenkron derslerin de sisteme yüklenmesi gerektiği, ders sürelerinin daha kısa olması ve erken saatlerde derslerin başlamaması gerektiği konusunda hem fikirdirler.
Uzaktan eğitim Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri COVID-19 pandemi İstanbul Gelişim Üniversitesi
In this study, the opinions and opinions of the students who were trained in the Hair Care and Beauty Services Program of Istanbul Gelisim University, Vocational School of Health Services during the pandemic process were investigated. Qualitative research method was preferred and subjective life (phenomenological) pattern was used in the study. Interview (interview) technique was used from data techniques as a data collection tool and semi-structured interview technique, which is a type of this technique, was applied. Descriptive analysis technique was used during the analysis phase of the data. As a result of the research, the opinions of the participants about the distance education system offered by the university and the trainings provided by the instructors within the scope of distance education applications were generally evaluated positively. Although they initially had difficulties with the factors affecting their individual performance, they also got used to the system and had common thoughts about saving time in the home environment and participating in the courses. They agree that asynchronous courses should also be uploaded to the system against problems and solutions in the distance education system, that the course duration should be shorter and that the lessons should not start in the early hours.
Distance education Hair Care and Beauty Services COVID-19 pandemic Istanbul Gelisim University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi, Yönetim ve Organizasyon Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |
---|