Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararasılaşmış Bir Sektörde Rekabet Gücü Neye Bağlıdır? Araç Kiralama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2014, Volume: 5 Issue: 3, 37 - 54, 15.10.2014

Abstract

Gittikçe büyüyen bir alanda yer tutan ve turizm gibi kritik öneme sahip sektörler için destek hizmetler üreten araç kiralama işletmelerinin başarısı hizmet sektörünün gelişimi için de önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, araç kiralama işletmelerinin başarısını belirleyen dinamikleri tespit etmektir. Çalışmada işletmelerin rekabetçiliklerini belirleyen faktörleri işletme yöneticilerine sormak suretiyle belirleme yoluna gidilmiştir. Bu kapsamda Antalya ve İstanbul’daki 24 araç kiralama işletmesi yöneticisi ile Ağustos- Ekim 2013 tarihleri arasında yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yöneticiler, rekabet gücü sağlayan, kritik başarı faktörleri olarak; fiyat, hizmet kalitesi, bilgi teknolojileri kullanımı, tanımlayıcı ve destekleyici işletmelerle işbirlikleri, müşteri ile birebir ilişki, özel kampanyalar, sponsorluk ve uzmanlaşmayı öne çıkarmışlardır. Fiyat, hizmet kalitesi, şirket birleşmeleri ve satın almalar, stratejik ittifaklar, pazarlama iletişimi, bilgi teknolojileri kullanımı temel rekabet dinamikleri olarak öne çıkmaktadır. Bu alandaki uygulamaları araştırma içinde örneklendirilmekte, işletmelerin bu konulara verdiği önem ve öngörüleri alan çalışmasının bulguları kapsamında değerlendirilmektedir 

References

  • Akyüz, C. Kadri; Gedik, Tarık Ve Akyüz, İlker (2010). Trabzon Arşin OSB’de Yer Alan İşletmelerin Rekabet Stratejileri Ve Kalite Anlayışları, Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 2 (4), 65-81.
  • Anolik, Alexander Ve Hawks, John (2005), The Frequent Traveler's Guide: What Smart Travelers and Travel Agents Know, Sphinx Publishing, USA.
  • Arslan, Neslihan ve Tatlıdil, Hüseyin (2012), Defining and Measuring Competitiveness: A Comparative Analysis of Turkey With 11 Potential Rivals, International Journal of Basic & Applied Sciences IJBAS-IJENS, 12 (2), 31-43.
  • Bedir, Atilla (2009), Uluslararası Ticarette Fiyata Dayalı Rekabet Gücü İle Endüstri Arasındaki Ticaret Arasındaki İlişki: Türk İmalat Sanayii Örneği, Devlet Planlama Teşkilatı Yayınları, ISBN 978 - 975 – 19 – 4482-5, Ankara.
  • Berg, Waldemar (2006), Tourismus Management, 2. Auflage, Rhein, Friedrich Kichl Verlag, Deutschland
Year 2014, Volume: 5 Issue: 3, 37 - 54, 15.10.2014

Abstract

References

  • Akyüz, C. Kadri; Gedik, Tarık Ve Akyüz, İlker (2010). Trabzon Arşin OSB’de Yer Alan İşletmelerin Rekabet Stratejileri Ve Kalite Anlayışları, Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 2 (4), 65-81.
  • Anolik, Alexander Ve Hawks, John (2005), The Frequent Traveler's Guide: What Smart Travelers and Travel Agents Know, Sphinx Publishing, USA.
  • Arslan, Neslihan ve Tatlıdil, Hüseyin (2012), Defining and Measuring Competitiveness: A Comparative Analysis of Turkey With 11 Potential Rivals, International Journal of Basic & Applied Sciences IJBAS-IJENS, 12 (2), 31-43.
  • Bedir, Atilla (2009), Uluslararası Ticarette Fiyata Dayalı Rekabet Gücü İle Endüstri Arasındaki Ticaret Arasındaki İlişki: Türk İmalat Sanayii Örneği, Devlet Planlama Teşkilatı Yayınları, ISBN 978 - 975 – 19 – 4482-5, Ankara.
  • Berg, Waldemar (2006), Tourismus Management, 2. Auflage, Rhein, Friedrich Kichl Verlag, Deutschland
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Bayram Akay

Oğuz Türkay This is me

Publication Date October 15, 2014
Submission Date May 17, 2017
Published in Issue Year 2014 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Akay, B., & Türkay, O. (2014). Uluslararasılaşmış Bir Sektörde Rekabet Gücü Neye Bağlıdır? Araç Kiralama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(3), 37-54.