KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN İŞGÖRENLERİN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ
Year 2015,
Volume: 8 Issue: 2, 138 - 143, 15.07.2015
Meral Akyüz
Filiz DALKILIÇ Yılmaz
Abstract
İşgücü devri, özellikle maliyet ve yeti şmi ş eleman bulma açısından konaklama i şletmelerince ..zülmesi gereken sorunlardandır. Bu araştırmada çalışanların işten ayrılma niyetini etkileyen faktörler olarak örgütsel özdeşleşme ve örgütsel ileti şimin konaklama işletmelerinde işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla örgütsel ileti şim dikey ve yatay ileti şim olacak şekilde iki boyutta alınmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel özdeşleşme ile işten ayrılma niyeti arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca regresyon analizi sonuçlarına göre örgütsel özdeşleşme ve dikey iletişimin işten ayrılma niyeti üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ancak yatay iletişi işten ayrılma niyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca tespit edilen sorunlara yönelik çeşitli öneriler sunulmuş ve gelecekte bu konuda araştırma yapacak kişilere bazı önerilerde bulunulmuştur.
References
- Ahmad, M. B., Wasay, E. and Ullah, S. (2012), “Impact of employee motivation on customer satisfaction: study of airline industry in Pakistan”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(6), 531-539.
- Ashforth B.E. ve Mael F. (1989), “Social Identity Theory and the Organization”, The Academy of Management Review, (14-1), 20-39.
- Bamber, E.M ve Iyer, V. (2002), “Big 5 Auditors’ Professional and Organizational Identification”, A Journal of Practice & Theory, (21-2), 21-38.
- Bell, A.H. ve Smith, D.M. (1999), Management Communication, John Wiley & Sons, Inc, NewYork.
- Colarelli, S.M. (1984), “Methods Of Communication And Mediating Processes in Realistic Job Previews”, Journal of Applied Psychology, (69), 633-642.
- Demirel, Y., Seçkin, Z. ve Özçınar, M. Faruk (2011), “Örgütsel İletişim ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20-2), 33-48.
Year 2015,
Volume: 8 Issue: 2, 138 - 143, 15.07.2015
Meral Akyüz
Filiz DALKILIÇ Yılmaz
References
- Ahmad, M. B., Wasay, E. and Ullah, S. (2012), “Impact of employee motivation on customer satisfaction: study of airline industry in Pakistan”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(6), 531-539.
- Ashforth B.E. ve Mael F. (1989), “Social Identity Theory and the Organization”, The Academy of Management Review, (14-1), 20-39.
- Bamber, E.M ve Iyer, V. (2002), “Big 5 Auditors’ Professional and Organizational Identification”, A Journal of Practice & Theory, (21-2), 21-38.
- Bell, A.H. ve Smith, D.M. (1999), Management Communication, John Wiley & Sons, Inc, NewYork.
- Colarelli, S.M. (1984), “Methods Of Communication And Mediating Processes in Realistic Job Previews”, Journal of Applied Psychology, (69), 633-642.
- Demirel, Y., Seçkin, Z. ve Özçınar, M. Faruk (2011), “Örgütsel İletişim ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20-2), 33-48.