İşletmelerin rekabet üstünlüğünü koruması, verimliliğin sağlanması büyük oranda çalışanların verimliliği ile alakalıdır. Çalışanların verimliliğinin sağlanması da ancak çalıştıkları işten memnun olmalarıyla mümkündür. Çalışanların yüksek performans gösterebilmeleri ve verimli bir şekilde çalışabilmeleri işlerinden duydukları tatmin derecesine bağlıdır. Bu bağlamda çalışanların işlerinden duyduğu tatmin ya da tatminsizlik durumunu belirleyebilmek için performans değerlendirme yapılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı çalışanların iş tatminleri ile performansları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışanların iş tatminlerinin performanslarına etkisinin olup olmadığı, varsa ne düzeyde olduğunun saptanmasına yönelik bir çalışma yapılacaktır. Öncelikle literatür taraması yapılarak iş tatmini ve performans kavramları açıklanacaktır ve bu kavramların insan kaynakları yönetimi açısından önemi araştırılacaktır. Ayrıca işgörenlerin iş tatmini ve performans düzeylerini ölçme teknikleri ve yöntemleri incelenecektir. Son olarak, Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi çalışanlarına anket uygulanarak iş tatminleri ile performansları arasındaki ilişki ölçülecektir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 15, 2016 |
Submission Date | June 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 4 |