Yazı, İlk Çağlarda mağara duvarlarındaki resimlerken zaman içerisinde iletişimin temelini oluşturan harflere, rakamlara ve sembollere dönüşmüş ve bilgiyi kayıpsız şekilde nesillere aktarılabilinmesini sağlamıştır. İletişim için oldukça önemli olan bu işaretler yazıya ses veren ve onun görsel özelliklerini bulunduran tipografiyi oluşturmaktadır.
Grafik tasarım, kendine ait kuramlarını görsel iletişim araçlarından yararlanarak oluşturulan mesajı hedef kitleye ulaştıran bir sanat dalıdır. Görsel iletişimde anlatımı güçlendiren, iletilmek istenen mesajdaki duygu ve düşünceyi en uygun içerikle tasarım içerisinde biçimlenerek oluşturan ise tipografidir. Bu yönüyle yazılı iletişimin yapı taşını oluşturan tipografi hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda Tipografi alanında benimsenen ve geçerliliğini günümüzde de sürdüren bazı kuram ve eğilimleri anlayabilmek ve tipografiyi etkili bir iletişim aracı olarak kullanabilmek için 20. yüzyıl başlarındaki tipografik deneyleri ve bu girişimlerin arkasında yatan sanatsal düşünceleri iyi kavramak gerekmektedir. Bu düşüncelerden yola çıkılarak yapılan bu araştırma; Tipografinin tarihsel gelişimini, moderinizm sürecinde Yeni Tipografi Hareketi’nin doğuşunu ve öne sürdüğü kuramlarıyla ön plana çıkan hareketin kurucu ismi Jan Tschichold ve tipografiye yaptığı katkılar ele alınmış, nitel araştırma yöntemlerinden gözlem ve genel tarama modelinden yararlanılıp ilgili literatür incelemesi yapılarak gerçekleştirilmiştir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 10, 2017 |
Submission Date | November 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Özel Sayı - ICEBSS 2017 |