Bu araştırmada, eğitim
kurumlarında görevli öğretmenlerin performansları üzerinde lider desteğinin ve
örgütsel adalet algısının kişi-örgüt uyumu aracılığı ile etkisi tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırma evrenini İzmir İli Selçuk İlçesi Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan yaklaşık 600 öğretmen oluşturmaktadır.
Çalışmanın örneklemi ise basit tesadüfî yöntem ile belirlenen 264 öğretmenden
meydana gelmektedir. Yapılan araştırmada anket yönteminden faydalanılmıştır.
Anketler ilk ve orta dereceli okullarda görevli yönetici ve öğretmenlere
uygulanmıştır. Veriler yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada
elde edilen veriler, SPSS ve AMOS isimli istatistik programları aracılığı ile
analiz edilmiştir. Bu kapsamda, değişkenler arasındaki ilişkilerin tespit
edilmesinde t-testi, ANOVA testi, regresyon, korelasyon, varyans ve doğrulayıcı
faktör analizleri ile sobel testi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda lider desteği ve örgütsel adalet algısının kişi-örgüt uyumu
aracılığı ile çalışanların iş performansını pozitif ve anlamlı olarak
etkilediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Acceptance Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 10 |