Bu çalışmada piyasada mevcut olan market arabaları; ürünlerin tasnif edilerek yerleştirilememesi sonucu ürünlerde hasar (cam ürünlerin kırılması, poşetli ürünlerin ezilmesi, yumurtaların kırılması vb.) meydana gelmesi, market arabalarının depolama alanında kapladığı alanın fazla olması ve bazılarında ise kullanımın yeterince ergonomik olmaması sorunlarından dolayı yeni bir market arabasının kavramsal tasarımı yapılmıştır. Kavramsal tasarım; sorunun belirlenmesi, soruna karşılık ihtiyaçların listelenmesi, fonksiyon şeması oluşturma, seçenekler oluşturma ve değerlendirme sonucu seçim yapma aşamalarından oluşmaktadır. Kavramsal tasarım sonucu ortaya çıkan tasarım ile kullanıcılar ürün çeşitlerine göre ürünlerini market arabasına yerleştirebilecek ve bu sayede kullanıcı hem ürünleri kolayca paketleyebilecek hem de kasa işlemlerini daha çabuk bitirebilecektir.
In this study, new supermarket trolleys are designed due to problems like broken products as a result of the products not being sorted and placed properly, the storage of the grocery trolleys taking so much space and some of them not being ergonomic to use. Conceptual design is consists of stages: determining the problem, listing the needs in response to these problems, creating a function chart, creating alternatives, and evaluating them. With the design resulting from the conceptual design, users will be able to place their products in the market trolleys according to their product types and thus the user will be able to pack the products easily and complete the cash register operations faster.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | December 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.