Bu çalışmanın amacı pandemi sürecinde uzaktan eğitim alan ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırmanın katılımcılarını Covid-19 salgını sebebiyle eğitim faaliyetlerinin tamamen uzaktan eğitim ile yürütüldüğü süreçte Bartın İli merkez ilçede yer alan ortaokullarda öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 308 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri bilgi formu ve matematik dersi mobil öğrenme ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Normallik testlerinin sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş ve veri analizinde parametrik istatistiksel testlerden bağımsız örneklemler t testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre ortaokul öğrencilerinin mobil öğrenme tutum düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin mobil öğrenme tutumları sınıf düzeyine göre anlamlı şekilde farklılaşırken cinsiyet, internet kullanım süresi ve internet bağlantısı türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Son olarak çalışmanın bulguları doğrultusunda, uygulamaya yönelik çeşitli öneriler sunulmuş ve ileriki çalışmalar için gerçekleştirilebilecek araştırma önerileri verilmiştir.
The study aims to examine secondary school students’ attitudes towards the use of mobile learning in online mathematics classes during the pandemic. Survey model was used in the research. The participants of the research consist of 308 secondary school students who were studying at secondary schools in the central district of Bartın Province when the educational activities were carried out entirely with distance education due to the Covid-19 pandemic and who voluntarily agreed to participate in the research. The data of the study were collected using the information form and the mobile learning scale for mathematics education. As a result of the normality tests, it was determined that the data showed a normal distribution, and independent samples t-test and ANOVA tests were used in data analysis. According to the results of the study, the mobile learning attitude levels of secondary school students were at a moderate level. While the mobile learning attitudes of the students differed significantly according to the grade level, no meaningful difference was found according to the variables of gender, internet usage time and internet connection type. Finally, various suggestions for practice were presented and research proposals that could be carried out for future studies were given.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2022 |
Acceptance Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |