Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin okul yöneticisi olmaya ilişkin isteklilik ve uyum düzeylerini belirlemeye yönelik olarak likert tipinde geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek geliştirilmesi sürecinde öncelikle detaylı bir alan yazın taraması yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliliği, başvurulan uzman görüşleri doğrultusunda ölçeğin tekrar düzenlenmesi sonucunda sağlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 221 ilk ve orta dereceli okul öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda dört boyuttan oluşan ve toplam varyansın 60.075’ini açıklayan 28 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise .91 olarak hesaplanmıştır